Resepi Hebat Homemade Berkesan Hapuskan Semut Dan Lalat

Kita hidup dalam ekosistem yang penuh dengan semua jenis spesies. Sesetengahnya hidup jauh dari persekitaran kita namun ada juga spesies sentiasa berkomunikasi dengan kita dan mereka boleh sangat menjengkelkan.

Antara yang paling biasa ialah nyamuk, lipas dan lalat. Nyamuk yang sentiasa ada di mana-mana dan bukan sahaja menjengkelkan, tetapi mereka juga merupakan risiko bahaya kepada kesihatan kerana mereka adalah pembawa penyakit bahaya punca hubungannya dengan darah manusia dan lain-lain dari jalan-jalan atau tempat-tempat dengan kebersihan yang tidak baik.

Bercakap tentang kebersihan, nyamuk atau lalat secara umumnya berada di tempat di mana mereka boleh mendapatkan makanan dan menetaskan anak mereka, biasanya di tempat kotor atau air bertakung, tetapi untuk menghapuskannya merupakan masalah yang sebenarnya.

Jadi, itulah sebabnya di sini kami berkongsi dengan anda ubat semula jadi yang akan membantu anda menyingkirkan nyamuk,lipas dan lalat dengan cara yang berkesan.

Terdapat banyak produk di pasaran yang menawarkan untuk membantu anda menyelesaikan masalah ini tetapi semua bahan kimia mempunyai kesan sampingan tertentu yang harus dielakkan dalam kehidupan kita, jadi ubat semulajadi ini adalah pilihan terbaik untuk anda.

 

Untuk menyediakan ubat semulajadi ini anda perlu:

  • ½ secawan minyak sayuran
  • ½ secawan syampu
  • ½ cawan cuka semulajadi (ini harus kepekatan 9%)

Penyediaan:

Campur semua bahan-bahan dengan baik dan pastikan anda mendapat campuran sebati. Kemudian, letakkan campuran yang telah sebati ke dalam botol semburan supaya anda boleh menyembur semua kawasan di mana anda ingin nyamuk,lipas dan lalat ini hilang.

Anda boleh menggunakan ubat ini di dalam bilik tanpa sebarang masalah kerana ia adalah semulajadi, di samping itu anda juga boleh menggunakannya di taman atau bahkan menyembur pada kulit anda untuk menjadikan ia berfungsi sebagai penghalau semulajadi.

 

 

 

Sumber