Buat Tangan Anda Begini Dan Anda Akan Terkejut Dengan Kuasa Penyembuhannya

Apabila kita melihat pada tangan, kita hanya akan beranggapan ia hanyalah sekadar tangan. Tetapi, jika anda bertanya kepada ahli refleksologi, mereka akan memberikan beberapa titik aktif yang dapat memberikan kuasa kepada badan dan minda anda.

Kami ingin berkongsi dengan anda apa yang boleh anda lakukan dengan setiap jari anda.

1. Ibu jari

Ibu jari dapat membantu mengatasi gemuruh dan sakit kepala. Jika anda sedang mengalami sakit kepala, genggam ibu jari anda dengan lembut. Ahli refleksologi mengatakan ia akan melegakan sakit tersebut.

2. Jari telunjuk

Jari telunjuk mengawal sakit otot termasuklah perasaan kecewa, takut, dan malu. Menurut kajian yang dijalankan di Universiti Minnesota, pesakit dengan sakit belakang dan sakit otot berasa lebih lega selepas terapi refleks. Genggam jari telunjuk selama lima minit.

3. Jari tengah

Tekan jari tengah untuk membantu mengatasi perasaan geram, marah, atau lebih penat daripada biasa. Kajian menunjukkan senaman tersebut dapat mengurangkan tekanan darah dan membuatkan diri anda tenang.

4. Jari manis

Emosi yang negatif dan kesedihan akan dapat diatasi dengan genggaman lembut pada jari manis anda selama lima minit. Pastikan anda dalam keadaan tenang dan kawal pernafasan anda.

5. Jari kelingking

Jika diri anda dalam keadaan tertekan, gemuruh, dan ingin meningkatkan keyakinan diri, urutan pada jari kelingking dapat membantu. Anda boleh cuba mengurutnya selama lima minit. Cuba fikirkan sesuatu yang baik ketika melakukannya.

6. Tapak tangan

Tekan jari anda di tengah tengah tapak tangan. Urut dalam pergerakan membulat. Tarik nafas sedalamnya dan hembuskan, ulang sebanyak tiga kali. Ahli refleksologi mengatakan tapak tangan adalah pusat perasaan dan emosi. Kajian menunjukkan urutan yang selalu dilakukan pada tapak tangan membantu mengatasi loya, cirit birit, sembelit, dan tertekan.

 

7. Surya Mudra

Gaya ini akan membantu anda meningkatkan penghadaman dan metabolisme. Teknik ini juga boleh digunakan untuk suhu darah yang rendah dan ketika hilang selera makan.

Sumber: Nak Bebel via islamsyurgaku92.blogspot.my

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DTK

Sumber: http://pelikdunia.com/