Pengarah Terkenal, Hj Zil Luah Perasaan Mengenai Fathia Latiff

Terdahulu Rakaman Tular Wanita Mirip Fathia Latiff Berambut Pendek.. Yeke?…

Sepotong rakaman video berdurasi kurang daripada seminit yang memaparkan aksi seorang pelakon wanita mirip Fathia Latiff tular di media sosial.

Menerusi Instagram @makcik_puaka, video itu dipercayai telah dirakamkan di sebuah kafe di Shah Alam.

“Malam tadi @sisturz_stalker share igstory cafe di Shah Alam ni, tak cam sapa so admin pon tak ambik tau la, lepas tu makcik dpt sekali lg dr follower lain. Admin pun tengok, 2-3 kali makcik ulang, ni Fathiya Latif ke?” tulis pengendali akaun itu.

Dalam video terbabit, wanita itu diundang untuk menyanyi bersama-sama seorang lelaki di hadapan khalayak ramai.

Wanita yang berbaju ‘hoodie’ hitam dan berpotongan rambut pendek itu menerima pelawaan lelaki terbabit untuk menyanyi bersama-sama.

Kemudian, wanita itu segera beredar selepas menyanyikan sebaris lagu bersama lelaki itu.

Video Wanita Mirip Fathia Latiff Tak Berhijab Berkaraoke Tular... Biar Betul?

Video Wanita Mirip Fathia Latiff Tak Berhijab Berkaraoke Tular… Biar Betul?

Menerusi tinjauan Gempak, Fathia ada memuat naik beberapa rakaman video daripada sudut pandangannya di lokasi sama seperti dalam video yang telah tersebar.

Gempak masih sedang cuba menghubungi Fathia untuk mendapatkan kepastian lanjut.

Sumber: gempak.com

Haji Zil mendakwa serik untuk membantu Fathia yang dianggapnya tidak habis-habis mencetuskan kontroversi biarpun pernah berdepan fasa gelap dalam karier seni. Foto IG Fadzil Teh

KUALA LUMPUR: ‘Berkali-kali saya cuba untuk tidak percaya dan berharap wanita itu bukan Fathia.’

Itu reaksi penerbit drama yang terkenal dalam kalangan artis, Fadzil Teh berhubung kontroversi video yang memaparkan aksi seorang wanita mirip pelakon Fathia Latiff tanpa hijab, yang viral sejak beberapa hari lalu.

Dalam video berdurasi kurang seminit itu, wanita berambut pendek yang dikatakan Fathia itu dilihat diundang menyanyi bersama sebuah band di lokasi dipercayai di Shah Alam, Selangor.

Rakaman yang pantas dikongsi di laman sosial itu mengejutkan netizen apatah lagi wajah wanita terbabit mirip Fathia tetapi tidak bertudung.

Fadzil atau mesra disapa Haji Zil mengaku kecewa dengan insiden yang hangat diperkatakan itu, apatah lagi, beliau banyak memberi dorongan dan peluang kepada Fathia untuk bangkit semula dalam industri seni.

“Saya sedih dengan apa yang berlaku. Berkali-kali saya cuba untuk tidak percaya dan berharap wanita yang dilihat dalam rakaman video itu bukan Fathia.

“Namun, selepas melihat semula rakaman di Instagram (IG) Story milik Fathia, jelas memang itulah dia.

“Teman-teman saya juga beritahu wanita dalam video berkenaan adalah Fathia.

“Ini ibarat sudah terang lagi bersuluh… Saya sudah serik hendak bantu orang macam dia lagi.” katanya kepada BH Online.

Haji Zil yang mengusahakan Syarikat Zeel Production mengaku kasihan melihat nasib menimpa Fathia.

“Dengan kont roversi sebelum ini, saya cuba bantu dia bangkit semula memulakan kerjaya lakonan selepas hampir setahun tidak menerima tawaran berlakon.

“Saya yakin manusia buat silap dan berhak diberi peluang untuk melupakan kisah silam.

“Namun, dengan apa yang terjadi, Fathia nampaknya terus mengundang keca man ramai. Nampaknya, dia tak sayang dan kasihankan dirinya sendiri.

“Saya fikir Fathia perlu dibantu untuk memulihkan dirinya. Keluarga Fathia perlu berbuat sesuatu demi kebaikan dia sekurang- kurangnya pada peringkat awal ini,” katanya.

Sebelum ini, Haji Zil menawarkan peluang kepada Fathia membintangi telefilem terbaru, Kipas Belum Mati yang diarahkan Azmi Hatta.

Fathia diberi peranan utama sebagai Mya Zaryn dan berlakon bersama Nad Zainal yang memegang watak Lynn.

Mengulas mengenai perkara itu, Haji Zil berkata:

“Ketika itu, saya gembira kerana stesen televisyen (TV) masih membuka ruang kepada Fathia untuk berkongsi bakat selepas apa yang terjadi.

“Cuma selepas ini, saya tidak tahu apa nasib Fathia. Saya sudah malas dan tak kuasa beri ruang dan peluang kepadanya lagi.

“Cukuplah sampai di sini… Saya fikir 2019 akan beri sinar kepadanya. Namun, baru awal tahun, dia sudah undang kon troversi lagi,” katanya.

Sementara itu, usaha mendapatkan reaksi Fathia berhubung kont roversi itu menemui jalan buntu apabila aktres berkenaan enggan melayan pertanyaan media.

Sumber: beritaharian

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DTK

Sumber: reviewever