Dari UK,Farah Lee Sambung Siapkan Tesis di Norway Pula

Pers0naliti media s0sial Farah Lee menyatakan bakal berpindah ke Norway walaupun masih dalam pengajian Sarjana Pendidikan Kanak-Kanak di University of Leeds, United Kingdom.

“Babai Argie Avenue, Leeds. Remember Farah bagitau haritu nak stay a bit longer in Leeds.? Actually was still c0ntemplating whether to ext3nd stay or to ch0w sebab both were seriously similarly 50-50 pr0s and c0ns.

“Those close to me selalu jadi m4ngsa counter pertanyaan untuk bagi nasihat pada Farah supaya stay ke tak kekeke.

“Banyak lah reas0ns to stay dan banyaklah jugak reas0ns not to stay. Memang boleh kemvrungan k nak decide.

“Last 2 weeks masa buat Umrah (end of Dec) Farah still tak d3cide, therefore Farah still tak apply extensi0n visa (visa habis 30 Jan).

“Masa Umrah Farah banyak istikharah dan minta Allah mudahkan jalan yang terbaik untuk Farah dan tegvhkan hati Farah untuk pilih jalan tersebut,” jelasnya.

Biarpun pada mulanya keberatan untuk memilih sama ada untuk terus menetap atau berpindah, namun disebabkan tidak b3rjaya memohon nombor pendaftaran CAS, dia reda.

Banyak yang Farah tanya bagi nasihat untuk stay, alang2 dapat viisa cl3arance. After a week balik Umrah, Farah pun hantar lah application for CAS no. Nak jadi cerita, eh tetiba Internati0nal Office cakap untuk taught c0urse kalau nak ext3nd Home Office punya requir3ment kena apply dari h0me c0untry.

“Padiaaa kvangjaq suruh aku balik then datang balik pulak kau khen.

“Some advised supaya Farah app3al but since Farah pun takdelah nak stay sangat and since Farah busy sangat dengan thesis writing rn malas nak serabut Farah pun decide lah taknak stay UK (read: taknak stay UK ya bukan balik Malaysia),” terangnya panjang lebar.

Tambah b3kas isteri kepada Ally Iskandar ini lagi, dia bakal ke Norway bersama anaknya dan mengambil keputusan untuk menyeles4ikan tugasan tesis di sana.

“InshaAllah moga ni yang terbaik untuk Farah dan Maream. Maream now dah selamat mel4rikan diri ke Norway, Farah akan menyvsuri end of this month *sambung kemas rumah*

[5years5months] #mareamesabel #ommaream #BELLEinUK #FLinUK #FLstudies #FLeeds #Leeds #UK,” ulasnya.

Sekadar imbasan, Farah berangkat ke United Kingdom pada September 2018 untuk melanjvtkan pengajian dalam peringkat Sarjana Pendidikan Kanak-Kanak di Universiti Leeds.

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DTK

Sumber: MH