“Doakan abang…”- Isteri Bob Lokman mohon doa peminat

“Doakan abang dikurniakan kesih4tan agar dia boleh berdakwah seperti biasa,” demikian kata isteri Bob Lokman, Relawati Daud mengenai harapannya untuk suami yang sedang terlantar di h0spital ketika ini.

Menurut Relawati, Bob dimasukkan ke hOspital UiTM, Sungai Buloh pada 19 Januari lalu akibat kekvrangan 0ksigen pada jantung.

“Memang dua, tiga hari ni abang pe nat disebabkan jadualnya. Kali ni dia dimasukkan ke h0spital akibat jantung l3mah selepas kekvrangan Oksigen.

“Abang mungkin boleh dilepaskan untuk pulang sekiranya air dalam badan kembali normal,” katanya.

Relawati, 42, juga berkata keadaan Bob yang menghidapi peny4kit buah pinggang bertambah membimb4ngkan apabila dia menerima kesan selepas mengambil ubat.

“Kakinya memb3ngkak, kering, bern4nah hingga tumbuh bintik-bintik merah. Tapi selepas disapukan krim, tanda kemerah-merahan tu berkvrangan,” katanya.

Bob yang merupakan seorang pengacara, pelawak dan penulis lirik terkenal sebelum ini bergantvng pada tabung 0ksigen untuk pernaf asan ketika tidur sejak 2013.

Bob juga terpaksa mengambil 15 jenis ubat-ubatan dengan kos dianggarkan melebih RM1,000 setiap bulan.

Bob dan Relawati memiliki lapan orang anak iaitu Mohamad Adam, 27, (meninggal dunia), Omar Hakim, 26, Ahmad Sufian, 25, Ahmad Rayyan, 14, Nur Amanee, 12, Luqmanulhakim, 11, Muhammad Danial, 8, dan Nur Amalin,6.

Menurut Relawati, perniagaan makanan mereka terpaksa dih3ntikan ekoran masaalah kesi hatan dihidapi Bob selain dia tidak mempunyai kudrat mencukupi untuk menguruskan aktiviti itu sendirian.

“Kedai dah tutup, abang dah tak larat nak masak. Sekarang dia banyak tumpukan pada kuliah maghrib di masjid-masjid atau pun surau,” katanya.

Sementara itu, ahli jawatankuasa PAS pusat, Dr Riduan Mohd Noor melalui hantarannya di Facebook turut berkongsikan keadaan kesiha tan pengacara, pelawak dan penulis lirik terkenal berkenaan.

Kata Riduan, Bob yang sedang mengikuti aktiviti jelajah kuliah di Terengganu sepanjang minggu ini dimasukkan ke hOspital akibat mengalami masaalah buah pinggang.

“Minggu ni dalam jadual padat jerayawara (road show) di Terengganu, jasadnya sangat lemah dan dibawa ke hospital UiTM, Sungai Buloh oleh rakan-rakan Pejabat Menteri Besar Terengganu.

“Menteri Besar Terengganu pernah menaja penginapan bilik Bob selama sebulan di Terengganu supaya mudah untuknya berdakwah,” katanya.

 

Semoga Bob diberi kesembuhan segera. 

 

 

 

Sumber:Malaysiakini