Scha berdoa agar proses hamil kali kedua dipermudahkan

Pelakon dan pengacara Scha Alyahya meluahkan rasa syukur selepas selamat menjalani pembe dahan membvluang ketumbuhan dalam rahim (end0metiosis) di sebuah pusat perubatan di Kuala Lumpur Khamis lalu.

Scha cuma menyedari masaalah tersebut selepas mengalami sakiit pinggang dan sakiit perut mel4mpau ketika datang bulan pada Disember tahun lalu.

 

“Perkara ini tidak meng3jutkan kerana difahamkan ia memang boleh berlaku lagi pada individu yang pernah mengalaminya. Antara punca adalah faktor pemakanan,” katanya.

Untuk pengetahuan pemilik nama Sharifah Nor Azean Syed Mahadzir Al-Yahya ini pernah menjalani pembed  ahan yang sama pada 2013 sebelum hamil anak sulung, Lara Alana.

Dalam pada itu, isteri kepada pengacara Awal Ashaari ini memberitahu dia kini sedang bervsaha untuk hamil kali kedua.

Scha berharap dikurniakan cahaya mata kedua.

“Meskipun ada penghid ap sama boleh hamil, namun dalam kes saya ini antara pvnca saya susah nak hamil lagi.

“Jadi, saya berdoa selepas ini dipermudahkan proses untuk hamil kali kedua. Meskipun ada rawatan alternatif lain untuk hamil, tapi sekurang-sekurangnya saya kena buang ketumbuhan ini dulu,” ujarnya.

Pelakon drama popular Ti Amo, Sweetheart 100 Hari! ini mendirikan rumah tangga dengan Awal pada 2012 dan dikurniakan cahaya mata, Lara Alana yang kini berusia enam tahun.

 

 

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DTK

Sumber:mstar