“Dapat selimut macam dapat rumah banglo”- Heliza Helmi

Penyanyi dan aktivis kemanusiaan, Heliza Helmi berasa sebak melihat kep3ritan hidup yang dialami penduduk Syri4, khususnya kanak-kanak.

Tambahan pula, ketika itu,cuaca disana mengalami cuaca sejuk melampau.

Kongsi anak kelahiran Terengganu itu, dia dan beberapa aktiviis lain s3bak melihat wajah riang kanak-kanak tersebut selepas menerima cenderamata seperti selimut tebal bagi melindungi diri daripada kesejukan.

“TERLALU LALU S3BAK.

SYUKRAN MALIZIA, SYUKRAN MALIZIYA!

“Saat kami nak ke kem pelariian lain , dan anak ini pula nak balik ke khemahnya, dia datang dengan senyuman penuh ikhlas dan raut wajahnya begitu gembira anak ini dengan sendirinya tak henti henti berkata “SYUKRAN MALIZIYA..SYUKRAN MALIZIYA.”

“Ya Allah lvluh nya hati ini. Lvluh dan hiiba sangat sangat. Dapat selimut seumpama dapat rumah banglo, betapa bersyukur dan gembiranya mereka kerana sejuk boleh mencecah negatif.

“Mereka tak memaksa untuk kita bantu mereka, namun tergamakkah kita melihat post ini tanpa berbuat apa apa.. mungkin di akhirat kelak, dengan membantu mereka inilah yang akan bantu kita masuk me Syurga. Wallahu a’lam,” tulis Heliza.

Untuk informasi, Heliza sudah terlibat dengan misi kemusiaan hampir 10 tahun bermula sejak dia mula menuntut di Universiti Malaysia Sabah (UMS), Sabah pada tahun 2010.

Pada ketika itu, Heliza terlibat dengan misi bantuan ke Kemboja bersama pelajar-pelajar Terengganu.

Tidak cukup dengan itu, Heliza turut terlibat dalam beberapa aktivis turun ke peringkat negeri membantu golongan yang memerlukan.

 

Semoga usaha Heliza Helmi menjadi contoh kepada golongan muda yang lain.

 

 Foto : Instagram Heliza Helmi

 

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DTK

Sumber: MH