Anak Tini Ariffin masuk h0spital hanya disebabkan gigi susu!

Jangan main-main kalau sakit gigi ni. Penangan nya lain macam.

Bahkan, kalau dibiarkan mel4rat, silap-silap muka pun boleh jadi bengk4ak.

Begitulah juga yang terjadi kepada anak pengacara 3R, Tini Ariffin, Kefli yang terpaksa ditahan di sebuah w4d sebuah pusat pervbatan di Damansara, Petaling Jaya Selangor baru-baru ini.

Semuanya gara-gara sebatang gigi susu yang mengakibatkan bahagian muka kanan anak lelakinya itu membengk4k sehingga ke bahagian mata.

Berita itu dikongsikan Tini menerusi satu entri yang dimuat naik di Instagram miliknya.

“Ia bermula dengan hanya kes4kitan pada bahgaian gusi. Dalam tempoh kurang 24 jam, jagkitan mer3bak sehingga ke pipi dan mata.

“Doktor Roslan minta Kefli ke h0spital segera, jagkitan mungkin sudah mer3bak ke bahagian lain (otak, hidung, sinvs dan lain-lain lagi).

“Sebaik tiba di h0spital, buat pem3riksaan, ditahan w4d dan terus ke bilik pemb3dahan,” katanya.

Dalam entri tersebut Tini turut berkongsi keadaan wajah anaknya yang membegkak dan rakaman video ketika anaknya menerima raw4tan di hospital.

Bahkan, Tini turut berkongsi gambar gigi anaknya yang berjaya dicabvt.

“Gigi susu, tapi berb1sa. Gigi sebesar butir mutiara, bukan gigi dewasa pun, tapi sekarang baru tahu penangannya.

“Kerana gigi ini, tiga pakar diperlukan untuk tagkap dia. Pakar gigi (Dr Roslan), pakar kanak-kanak (Prof. Datuk Dr Azizi) dan pakar b1us (Datuk Dr Wan Nik) serta sebatalion jururawat yang menjaga mengikut shif, termasuklah Mama Kefli,” ceritanya.

Begitupun, kata Tini, selepas tiga malam tidur di w4d, anaknya kini sudah dibenarkan pulang ke rumah.

“Empat hari tiga malam staycation di h0spital. Dah jadi macam ni baru tahu kebanyakan polisi insurans tak tanggung isv berkaitan pergigian.

“Di sebalik segala ‘drama’, saya gembira dan bersyukur dapat menghabiskan masa dengan anak saya. Habiskan makanan hospital yang diberikan kepadanya, menonton filem pada malam hari, buatkan kad untuk jururawat,” ceritanya.

Hasil perkongsian hidup dengan Nur Sulhi Jasmin pada 2009, pasangan itu dikurniakan dua cahaya mata, Kaseh, 10, dan Kefli, 7.

 

 

 

 

 

 

Sumber:Gempak