“Betul ke dia?” – Bapa tak percaya Surya dibunvh kenalan sendiri

“Betul ke dia yang bu-nuh?” Itu pertanyaan yang terkeluar dari mulut Ismail Muda sebaik mengetahui bahawa kenalan sekolah Allahy4rham Siti Nur Surya, 19, sudah dita-han untuk disoalsisat.

Ismail berkata, dia tidak menyangka gadis yang dikenalinya itu sanggup mengambil tindakan kej-am sedemikian jika benar dakw-aan berkenaan.

Katanya, pada masa sama, dia sudah menjangkakan pelakunya adalah wanita berdasarkan kesan tapak kaki kecil, tetapi tidak tahu identiti individu terbabit.

“Terdapat beberapa kesan tapak kaki berserta dar-ah di atas lantai menuju pintu bilik, selain bedak yang ditabur pada pintu almari dipercayai bertujuan menghilagkan kesan cap jari.

“Awrah sudah lama tidak berkawan dengan (suspek) wanita terbabit, tetapi tidak tahu apa sebenarnya yang berlaku sehingga membawa kepada pembun-uhan,” katanya ketika ditemui di rumah keluarganya di Kampung Beladau Kepong.

Allahyrham Surya (kanan) bersama suspek

Ismail berkata, selepas kejadian semalam, isterinya, Zaini Musa, 55, ada bertanyakan di mana Siti Nur Surya yang mesra dipanggil kakak apabila mendapati ketiadaan ‘peneman setia’ itu.

“Dia bertanya kakak mana, dan saya hanya menjawab kakak demam,” katanya.

Ketika ditanya sama ada isterinya tahu atau tidak dengan kejadian itu, Ismail berkata, dia svkar untuk menyatakan situasi berkenaan.

“Saya rasa dia (isteri) tidak tahu dengan apa yang berlaku. Pada zahirnya juga tidak nampak dia berse-dih dengan apa yang berlaku, tetapi batinnya kita tak tahu,” katanya.

Semalam negara digemparkan dengan kejadian Siti Nur Surya,19 yang ditemui m4ti tertiarap dengan pergelangan tangan kirinya putvs di samping kesan kecede-raan lain pada bahagian muka dan badan.

Lebih memilukan, ketika kejadian hanya ibu magsa sahaja yang berada di rumah namun tidak dapat berbuat apa-apa kerana terlantar sakit akib4t knser otak. 

Jena-zah Siti Nur Surya telah selamat dikebu-mikan di Tanah Perkvburan Islam Kampung Beladau Selat, di sini, jam 8.15 malam.

 

 

 

Sumber:BH