Dipnjara 8 bulan, bekas suami Ziana Zain fail rayuan

Bekas suami penyanyi terkenal, Ziana Zain, Armin Zaharin Ahmad Zambri telah dihukvm penjara lapan bulan kerana mero-tan tangan anak lelaki mereka.

Bagaimanapun Armin,55, memfailkan rayvan di Mahkmah Tinggi untuk mengetepikan sab-itan dan hukman bagi kesa-lahan itu.

Peguam, Amir Farid Mohd Nawawi yang mewakili Armin memberitahu Bernama bahawa rayvan itu difailkan pada tarikh sama anak guamnya dijatvhkan huku-man iaitu pada 28 September lalu.

Beliau berkata, rayuan itu sepatutnya ditetapkan untuk pengurusan k3s di hadapan Penolong Kanan Pendaftar Mahka-mah Tinggi, Nur Azizah Jaafar, hari ini, namun ditanggvhkan berikutan pelaksanaan Perintah Kawa-lan Pergerakan Bersyarat (PKPB).

Katanya,  19 November depan telah ditetapkan sebagai tarikh pengurusan k3s yang baharu di hadapan Nur Azizah.

Sebelum ini, Majistret Sabreena Bakar @ Bahari menjatu-hkan huku-man selepas mendapati Armin Zaharin bersa-lah atas pertvduhan dengan sengaja menyebabkan keced-eraan lvka dan l3bam di bahagian tangan anak lelakinya yang berumur sembilan tahun menggunakan sebatang rotan di sebuah rumah di Denai Alam, Shah Alam, antara jam 8 hingga 10.30 malam 24 Februari 2018.

Bekas ketua pramugara itu ditan-gkap pada 2 Mac 2018 selepas Ziana, 52, atau nama sebenarnya Siti Roziana Zin, membuat laporan polis pada 27 Februari tahun sama.

Penyanyi yang popular dengan lagu ‘Madah Berhelah’ dan ‘Putus Terpaksa’ itu seterusnya memfailkan tuntvtan percer-aian pada 3 April 2018 selepas Armin enggan ‘melepaskannya’.

Pasangan itu mendirikan rumah tangga pada 9 Mei 1998 dan dikurniakan empat cahaya mata, iaitu tiga lelaki dan seorang perempuan dalam lingkungan umur 11 hingga 20 tahun.

 

 

 

 

Sumber:BH