Masuk hari kesepuluh, Ali Puteh masih belum dapat kebenaran lawat ibu di h0spital

Dugaan demi dugaan. Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. Pelawak, Ali Puteh tak mampu menahan kesedi-han apabila telah masuk hari kesepuluh, dia masih belum dapat menjenguk ibunya, Sabariah Arshad, 63, yang dimasukkan ke H0spital Selayang akibat peyakit jantvng, asma dan buah pinggang.

Menurut Ali, ibunya masih dalam pemerhatian dan pemanta-uan doktor.

“Hari ini sudah 10 hari mak dira-wat di h0spital. Mak memang ada peyakit semput, selain masa-lah buah pinggang.

“Pada awalnya, mak ditidurkan kerana berdepan kesvkaran bernafas kerana masa-lah jantung. Cuma, kini, doktor maklumkan mak sudah dikurangkan ubat tidur, selain menjalani proses dial1isis.

“Sebelum ini, mak hanya mendapat raw-atan biasa di h0spital kerajaan untuk rutin pemerik-saan kesi-hatan. Kali pertama mak dimasukkan ke h0spital akibat jantvng berikutan seragan asma.

Menurut Ali lagi, ibunya masih disokong penggunaan alat bantuan pernafasan dan menurut doktor, sudah menunjukkan perkembangan positif.

Ali atau nama sebenarnya, Syed Ali Mubarak Syed Mohd Ridzuan berkata, hingga kini, tiada pelawat dibenarkan melawat ibunya, termasuk ahli keluarga.

“Besar harapan melihat mak cepat sembuh. Saya tahu mak kuat, insya-Allah. Hanya Allah sahaja yang tahu kerinduan pada mak.

“Bayangkan, selama ini, celik sahaja mata, mak depan mata. Wajah mak sentiasa ada di mana-mana dalam rumah. Kini, saya hanya dapat tahu perkembangan mak daripada kejauhan sahaja. Keadaan ini amat mervnsingkan saya.

“Berat betul uj1n saya, sejak arw-ah abang, Allahyarham Abam tiada. Dalam masa sama, saya terpaksa memberikan komitmen terhadap penyertaan program Muzikal Lawak Superstar musim kedua,” katanya yang berentap bersama Roy Azman dan Ali Puteh menerusi kumpulan Viral.

Semoga Ali bertabah dengan ujian ini dan ibu Ali diberikan kesembuhan segera. 

 

 

 

 

Sumber:BH