Datuk Abdul Karim mohon m4af kepada Dayang Nurfaizah

Menteri Pelancongan, Kesenian dan Kebudayaan Negeri Sarawak, Datuk Abdul Karim Rahman Hamzah telah memohon maaf secara peribadi kepada penyanyi terkenal, Dayang Nurfaizah berikutan berlakunya salah faham yang tidak disengajakan.

Permohonan maaf itu telah dibuat susulan sal-ah faham oleh pihak tertentu dalam Jawatankuasa Pengurvusan Benc&ana Negeri Sarawak (JPBNS) yang meminta penghibur anak jati Sarawak itu untuk menjalani uji1an saringan COVID-19 buat kali kedua sebaik sahaja dia memasuki negeri itu.

Menurut Abdul Karim, Dayang dilap0rkan telah melalui uj1ian sarin⁸gan di Semenanjung sebagai salah satu syarat wajib untuk berada di Sarawak.

Namun begitu, kakitangan dalam JPBNS telah melakukan saringan kali kedua dan telah mengenakan kuarantin kepada Dayang meskipun dia sudah melalui proses tersebut ketika di Semenanjung.

Dayang yang popular dengan lagu Lelaki Teragung ini telah menjalani uji1an saringan pertama pada 25 Disember lalu dan memasuki Sarawak tiga hari kemudian serta Dayang difahamkan telah mendapat pengesahan pengeucualian daripada Pengerusi JPBNS.

Dayang Nurfaizah dilap0rkan telah pulang ke Kuching, Sarawak kerana memenuhi tuntvutan kerja.

 

 

 

Sumber: Astro Awani via Wilayahku