Ringkas tapi glamor, foto sekitar majlis pernikahan anak Didie Alias

Pada 2 Januari lalu,bertempat di Memoire Suites City Hotel, Kuala Lumpur,telah diadakan majlis pernikahan anak kepada ‘Lady Gaga Malaysia’ ,pelakon pelawak dan pengacara Didie Alias, Nurdinie Ridzuan dan pasangannya, Hanif Lutfi.

Berlatarkan bulan bintang serta pemandangan ibu negara yang terbentang indah, majlis di pinggir kolam renang itu benar-benar memukau pandangan.

Dinie yang kini berusia 25 tahun dan merupakan seorang Pengurus Projek, tampil menawan dalam busana kurung serba putih rekaan Ari Wedding Couture.

Majlis pernikahan dan resepsi tersebut dilakukan secara kecil-kecilan, dengan hanya dihadiri ahli keluarga serta kenalan rapat mereka.

Berkongsi momen indah tersebut di laman Instagramnya, coretan Didie Alias menyentuh emosi ketika membacanya.

Tulis Didie,

Alhamdullillah syukur selesai sudah majlis pernikahan dan resepsi anak perempuan mumy yang kedua.

2.1.2021 tarikh bersejarah buat mumy melepaskan tanggungjawab dan amanah Allah selama 24 tahun menjaga, membesarkan dan mendidik Dinie selama ni.

Mumy serahkan tanggungjawab mumy kepada menantu baru mumy, Hanif Lutfi. Jagalah puteri mumy sebaiknye ye. Sebagaimana mumy menjaga die selama nie.

Berat rasenye hati seorang ibu melepaskan… Semuanya sudah tertulis. Mumy doakan semoga anak mumy berkekalan hingga ke Jannah,menjadi isteri yang solehah buat suami.

Mumy hanya dapat melaksanakan majlis yang kecil dengan keadaan pend-amik yang semakjn teruk. Mumy harap korang happy dgn ape yang mumy sediakan buat majlis yang tak seberapa untuk Dinie dan Hanif. Fuhhh sebak rasa bile jari nie menaip.

 

Kepada yang tidak mendapat jemputan, mumy mohon maaf dan kepada yang menghadiri majlis malam tadi, apa yang kurang dari pihak mumy, mumy mohon ampun dan maaf. Mumy mampu merancang, hanya Allah penentu segalanya.

Aku bersedia melepaskan dia.”

Walaupun zahirnya, nampak Didie Alias seorang yang periang,namun perkataan ‘bersedia melepaskan’ itu menunjukkan Didie dengan berat hati telah menyerahkan tanggungjawab itu kepada menantunya, Hanif.

Jika diimbas kembali, teringat jerih perih Didie membesarkan anak-anak nya yang seramai 5 orang sendirian setelah berp1sah dengan bekas suami.

Alhamdulillah episod gelap itu telah berakhir, Didie  kini bahagia dengan kehidupannya malah namanya kembali segar dalam bidang seni.

Buat Dinie dan Hanif, Tahniah dan selamat pengantin baru. Semoga perkahwinan kalian berkekalan bahagia buat selama-lamanya serta dikurniakan zuriat yang soleh dan solehah.

Mari kita lihat serba sedikit momen indah Dinie dan juga Hanif.

 

 

 

Sumber: IG @ladydidiemsia dan @dinierdz via Nona