Ditudvh culas bab nafkah, Aidil pertahan ada bukti -“Pihak sana patut sedia maklum”

Setelah lama berdiam diri, bekas suami kepada pelakon Rita Rudaini, Mohd. Aidil Zafuan akhirnya menjawab tudvuhan segelintir netizen yang mendak-wa dirinya mengab-aikan tanggungjawab membayar nafkah kepada anak-anaknya selama ini.

Menerusi satu perkongsian dalam Instagram, pemain kelab bola sepak Johor Darul Takzim (JDT) itu mene-gaskan dia mempunyai bukti pembayaran dan atas alasan tersebut, orang ramai tidak harus sewenang-wenangnya mengeluarkan kata-kata yang boleh menjatvhkan f1tnah terhadap dirinya.

“Assalamualaikum untuk maklumat para netizen dan pengikut yang dikasihi. Saya di sini ingin membuat sedikit penjelasan.

“Untuk pengetahuan semua, kenyataan ini bukanlah untuk mengeruhkan keadaan mahu pun mencari kesala-han sesiapa. Sudah cukup saya berdiam diri selama ini.

“Saya telah memberi nafkah kepada anak-anak saya pada setiap bulan tanpa gag-al yang telah ditetapkan oleh Mahk-amah. Saya ada semua bukti pembayaran ke dalam akaun. Seharusnya pihak di sebelah sana (pihak Rita Rudaini) sedia maklum bahawa nafkah telah pun diterima pada setiap bulan,” ujarnya.

Dalam perkongsian tersebut, Aidil juga memberitahu bahawa selama ini dia ditvduh tidak pernah memberi nafkah untuk dua orang anaknya, Airit Rayyan Rizqin, 11 dan Airit Qaqa Arjuna, 9.

“Saya difahamkan pihak di sebelah sana tidak menerangkan perkara yang sebenar sehingga menimbulkan kera-guan orang ramai terhadap saya dan mengatakan bahawa saya seorang bapa yang tidak bertanggungjawab membayar nafkah kepada anak-anak,” katanya dalam hantaran tersebut.

Pada masa sama, pemain berusia 34 tahun itu turut memaklumkan, dia berhak menyatakan setiap tanggungannya kepada Lem-baga Hasil Dalam Negeri (LHDN) termasuklah pembayaran nafkah anak-anaknya.

Aidil menegaskan segala urusan keluarga tidak harus dihebahkan kepada orang ramai dan seharusnya ia menjadi urusan pihaknya dan bekas isteri sahaja.

“Adalah tidak manis urusan keluarga dihebahkan kepada orang ramai. Anda semua sedia maklum yang selama ini saya banyak berdiam diri daripada mengelu-arkan sebarang kenyataan dan tuduhan.

“Bukan takvt tetapi saya tidak suka bercerita kerana saya tahu akan impak s0sial media pada masa akan datang untuk anak-anak yang sedang membesar,” jelas Aidil.

Aidil turut memberi ama-ran tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan kepada mana-mana pihak yang cuba mengeluarkan sebarang kenyataan berbaur f1tnah, penghi-naan dan cac-ian tanpa bukti kukuh.

“Saya juga telah memaafkan kepada sesiapa yang memberi k0men sebelum ini dan menganggap mereka tidak tahu perkara yang sebenar,” tegasnya.

Terdahulu pada 2017, semua kes Mahk-amah membabitkan tuntvtan nafkah anak, mutaah dan edah Rita daripada Aidil telah diputu-skan.

Mahka-mah memerintahkan Aidil membayar RM3,000 sebulan pada Januari 2015, manakala untuk tunt-utan mutaah, dia diperi-ntah membayar RM30,000 pada Oktober 2015.

Rita dan Aidil bernikah secara rahsia pada Februari 2008 di Songkhla, Thailand dan kemudian bercer-ai pada 2013.

 

 

 

 

 

 

Sumber:Kosm0