2 bulan bertarug dengan Covid19, Heliza Helmi bersyukur dapat kembali ke pangkuan keluarga

Dalam diam rupanya selebriti Heliza Helmi, 35, dan adiknya Hazwani Helmi, 24, telah dijagkiti C0vid-19 pada November tahun lalu.

Namun Heliza baru saja memaklumkan perkara tersebut di laman Instagramnya. Menurut Heliza, pengalaman itu benar-benar membuatkan dia seb4ak mengenangkan setiap apa yang berlaku sepanjang berdepan ‘detik hitam’ itu.

“Sebenarnya tak tahu nak mula dari mana. Dalam kepala ni banyak sangat nak kongsi, jika ada manfaat alhamdulillah. Perjalanan panjang Allah bagi, keluar rumah tinggalkan keluarga November 2020, 1 Januari 2021 alhamdulillah akhirnya dapat kembali ke pangkuan keluarga.

“Masa kena Covid-19, nak bangun pun macam tak mampu sebenarnya. Nak sujud pun rasa macam melayang. Satu pengalaman tak pernah rasa sebelum ini. Sa-kit yang tak pernah rasa sebelum ini.

“Kakja (Heliza) dan Ika (Hazwani) saling motivasi sesama-sendiri. Dalam keadaan rasa sa-kit sangat Hazwani masih kena hadir kelas dan peperiksaan dalam talian,” katanya.

Bagaimanapun menurutnya, satu perkara yang benar-benar menyentuh hatinya adalah peng0rbanan serta perjuangan barisan hadapan tanpa kenal penat lelah.

“Kami melihat bagaimana setiap hari keluar masuk ambulan terlalu kerap, pes-akit daftar terlalu ramai, barisan hadapan pula macam tak pernah rehat. Setiap waktu akan ada pengumuman. 2 pagi, 3 pagi, 5 pagi. Kita kena sentiasa bersedia nama kita dipanggil.

“Di situlah lagi jelas nampak bagaimana peng0rbanan barisan hadapan terlalu besar. Tulis ini pun sebak, ya Allah. Siang malam mereka berjaga. Sungguh. Kami tak mampu balas jasa baik kalian,” kongsi Heliza.

 

 

 

 

 

 

Sumber:HM