Walau sudah kembali kepada isteri dan anak-anak, Shuk sediih masih ‘digantug’ Hotfm

Umum sedia maklum mengenai rumah tangga pelawak dan penyampai radio, Shuk Sahar dan isterinya, Rossalennah Natassyiah Asshaferah yang sebelum ini hagat diperkatakan dek kerana kontr0versi mengenai kecuragan Shuk.

Selepas tiga minggu berant-akan, Shuk
membuat kejvtan apabila melakukan live Instagram dimana dia menghantar rombongan ‘meminang’ isterinya sekali lagi. Dalam muat naik tersebut Shuk dilihat lengkap memakai baju pengantin.

Menerusi video itu, Shuk juga mengambil kesempatan mem-ujuk isterinya dan usahanya itu akhirnya berjaya apabila mereka kembali berbaik. Menurut Shuk, 35, mereka juga sudah kembali tinggal sebumbung di Puncak Alam, Selangor.

“Sebelum ini saya balik kampung mela-wat mak ayah saya di Pulau Pinang dan malam semalam (Isnin), saya betul-betul pu-juk Sera (isteri) dan jela-skan semua benda pada dia.

“Kalau kita berani buat sa-lah, kita jangan takvut meng4aku kesa-lahan dan cari penyelesaiannya. Sekarang saya akan buat apa sahaja yang terbaik sebagai seorang suami dan bapa kepada anak-anak saya,” katanya.

Walaupun ada netizen mend4kwa Shuk sengaja menjadikan k0nflik rumah tangganya sebagai gim1k untuk produk kecantikan yang dijual isterinya, Shuk meminta orang ramai tidak membuat sebarang andaian.

“Pada saya, kita tak boleh nak betulkan semua orang (tanggapan orang). Takkanlah saya nak gunakan isu rumah tangga sendiri sebagai gim1k,” jelasnya.

Walaupun telah kembali ke pangkuan keluarganya, Shuk meluahkan yang dia masih bersedib kerana masih belum mendapat maklum balas dari pihak pengurusan Hot FM berkaitan penggantvngan kerjanya.

Untuk makluman, Shuk digantug tugas bermula 25 Januari lalu sejak isu mengenai rumah tangganya kembali han-gat diperkatakan dua hari sebelum itu.

“Sampai sekarang tiada feeedback daripada Hot FM lepas saya dah beri surat balas kepada mereka. Sebenarnya, saya rasa tergantug juga la sebab tak tahu sampai bila status saya macam ini (tidak boleh bersiaran).

“Saya rindu sangat nak kembali on-air sebab saya dah empat tahun dengan Hot FM dan itu memang kerjaya utama saya,” ujar Shuk yang mendirikan rumah tangga dengan Sera pada 2015 dan dikurniakan dua cahaya mata perempuan, Nur Qurratu Ain, 4, dan Nur Assyifatu Aimy yang berusia dua tahun.

Semoga apa yang berlaku ini dijadikan pengajaran oleh Shuk. Mugkin Hotfm ada alasan tersendiri mengapa mereka masih ‘menggantug’ Shuk.

Sumber:mytv