Tiada pendapatan, Zamani hentikan raw4tan tulang belakang,mohon bantvan kerajaan

Penyanyi popular, Zamani, 50, yang mengalami masa-lah skoliiosis atau tulang belakang melengkug terpaksa menghentikan rawa-tan peyakit itu buat sementara berikutan harga rawa-tan yang tinggi.

Menurut Zamani pendapatannya terjej.as berikutan penul-aran Covid-19 dan pelaksanaan Perintah Kawa-lan Pergerakan (PKP) sedangkan untuk beberapa sesi raw-atan mengur.ut dia memerlukan antara RM300 hingga RM400.

“Buat masa ini saya berhen ti dulu. Namun, kalau rasa sak rit sangat saya buat uru.tan sendiri seperti yang diajarkan.

“Hidup memang ada fasa-fasanya dan kita kena lalui apa yang berlaku sekarang,” katanya lagi.

Penyanyi kumpulan Slam ini mengakvi kehidupannya kini agak terkesan dan hanya berbelanja untuk perkara yang perlu saja.

Zamani tanpa berselindug mengakui dia membuat permohonan bantuan untuk golongan B40 seperti yang dita-warkan kerajaan.

“Apa nak dima lukan kerana artis juga perlukan pendapatan. Pada saya tiada sal4ahnya perkara ini. Tidak ada apa yang hendak dimal ukan kerana semua orang terkes.an sekarang. Semata-mata nak elak m4lu, tapi hidup suvsah pun tak guna juga.

“Apapun, terpulang kepada cara masing-masing dan saya tak ma.lu untuk mengakui perkara ini. Lagipun saya dah pernah rasa susah dulu,” katanya.

Zamani berkata, dia juga merancang memohon menyertai Program Hiburan Dari Rumah (HDR) dengan bayaran sebanyak RM5,000 menerusi Pakej Rang sangan Industri Kreatif Malaysia (Prisma).

“Dah ada peluang pasti saya tak nak ketiggalan untuk ambil. Kita pun tak boleh buat apa-apa dan ini peluang untuk cari pendapatan. Rasanya benda ini bagus untuk golongan penyanyi dan pemuzik,” katanya.

Zamani berkata, dalam masa sama tidak berpeluk tubuh mengharapkan bantuan semata-mata kerana tetap berusaha mencari rezeki untuk keluarganya.

Pada 26 Februari ini dia akan beraksi di konsert virtual anjuran Boss Production Pte Ltd dari Singapura.

“Selain itu, saya juga keluarkan syampu jenama Salju yang dipasarkan menerusi platform ilike_global dan akan turut dijual di Shopee selepas ini.

Ini termasuk buku Hitam Putih Sebuah Autobiografi yang mengisahkan kehidupan saya juga dikelua.rkan dan dijual menerusi platform kru2u.originals,” katanya.

Menurutnya, kedua-dua projek ini dihasilkan oleh KRU dan buku berharga RM39.90 itu dicetak sebanyak 300 naskhah untuk edisi pertama.

Dia juga bersyukur kerana setakat ini buku itu menerima sambutan menggalakkan.

“Sekarang kami dalam proses menerbitkan audio untuk bacaan buku ini. Mereka yang malas membaca atau tiada masa untuk membaca boleh mendengarnya dalam format itu pula.

“Saya buat semua ini tapi hasilnya belum nampak. Ketika PKP saya kena buat pelbagai kerja. Kalau ada rezeki Allah nak bagi, jadilah. Kalau tidak, kita hanya perlu mencuba dan selebihnya serahkan kepada Allah,” katanya.

 

 

 

 

Sumber:HM