Kurus cara sihat, Sharifah Shahirah b4tal buat bariatrik svrgery untuk anak

Pelakon dan penyampai radio, Sharifah Shahirah, 47,mende dahkan dia pernah terlintas hendak melakukan pembe dahan pint4asan perut atau Bariatr11k Svrgery ke atas anaknya, Allisya kerana bimb4ng dengan berat badan Allisya yang berleb ihan.

Dia bagaimanapun men4rik balik keputusan tersebut pada saat akhir.

Sharifah Shahira atau lebih dikenali dengan sapaan Shira menjelaskan, tanggungjawab sebagai ibu membuatkan dia mengambil langkah demi kesi hatan anak sulungnya, Allisya Tahir hasil perkahwinan pertama dengan vokalis Black Dog Bone, Jatt.

“Beberapa tahun lalu saya pernah membawa Allisya berjumpa doktor untuk melakukan pemb3edahan p1intasan perut bagi mencari jalan penyelesaiian untuk menguragkan berat badannya.

“Selesai mengambil gambar semua, saya terfikir pada masa akan datang Allisya akan beran4k dan badannya akan naik semula. Jadi apa gunanya dia menj4lani pembed-ahan itu sekarang kerana men3lan belanja tinggi.

“Saya tidak r4lat membuat perk0ngsian ini yang mana mengimbas kembali kenangan beberapa tahun lalu. Bangga juga kerana Allisya berjaya menvrunkan lebih 20 kilogram dengan menjaga pemakanan dan bersenam,” kata Shira lagi.

 

Tambah Shira, Allisya yang berkelulusan diploma dalam jurusan Pengajian K0munikasi dan Media itu mengambil masa lebih setahun untuk mencapai berat badan ideal tanpa jalan pintasan.

“Saya tahu bukan mudah untuk Allisya mencapai berat sekarang kerana memakan masa yang lama. Semuanya bermula ketika dia menetap di sebuah pulau ketika kerajaan melaksa.nakan Perintah Kawa-lan Pergerakan (PKP) pada Mac lalu.

“Mempunyai impian untuk berkecimpung dalam bidang seni, Allisya bakal melancarkan single kedua ciptaan Sharon Paul dalam temp0h terdekat. Cuma satu saja, dia tidak k0nsisten di media s0sial yang mana bagi saya penting,” kata Shira.

 

 

 

 

 

Sumber:K0smo