Shahrol Shiro jadi orang tengah damaikan posmen dan pemilik anjing

Keja.dian seorang posmen yang mel4stik seekor anjing milik seorang penduduk di sebuah taman perumahan di Kluang, Johor diaggap selesai apabila kedua-dua pihak sudah berd4mai.

Baru-baru ini tvlar dilaman s0sial selepas video berdurasi 21 saat yang mem4parkan aks1 seorang posmen mel4stik haiwan itu telah dirakam televisyen litar tertvtup (CCTV) kawasan berdekatan.

Menerusi perk0ngsian pelawak Shahrol Shiro yang bertin-dak selaku ‘orang tengah’ kedua-dua pihak iaitu posmen dan pemilik anjing telah bertemu semalam dan akhirnya kedua-dua pihak telah berda.mai.


Tagkap layar video pertemuan antara pemilik anjing Encik Siva (kiri) dan posmen Dollah (baju putih) yang kini telah berdam.ai turut dimvatnaik di Faceb0ok ‘Aku Budak Kluang’

“Alhamdulillah di hari Jumaat yang mulia ini segalanya dipermudahkan dan telah selesai isu Dollah posmen bersama pemilik anjing.

“Encik Siva dan Puan Magesh sudi menerima kunjungan kami dan melayan kami dgn penuh kemesraan. Apabila duduk semeja titik persamaan telah dijumpai dan titik perbeza.an telah kita hin.dari,” ulas Shahrul di laman Instagramnya.

Tambah hantaran itu lagi, dia mengucapkan tahniah atas sikap profesional orang Kluang dan berharap agar keharmonian masyarakat di Kluang dapat dikekalkan.

“Terima kasih Encik Siva dan Puan Magesh, Dollah dan isteri serta semua yang terlibat mewujudkan suasana damai ini,” jelasnya.

Sementara itu Pos Malaysia dalam satu kenyataan berkata, kakitangannya yang terlibat dalam ins1den itu digantug tugas sementara bagi memberi laluan sias.atan dalaman dijalankan.

Malaysia Independent Animal Res.cue’ (Miar) juga sebelum ini ada memvat naik video di Facebook memaparkan tinda.kan posmen terbabit yang mengakib.atkan keced.eraan pada mata kiri anjing tersebut.

 

 

 

 

 

Sumber: K0smo