Pes4lah jalanraya diarah solat berjemaah dan ikuti tazkirah selepas dit4han pihak berkuasa

Jarang-jarang terjadi.

Seramai 11 pes4lah jalan raya diarahkan menunaikan solat Maghrib berjemaah dan mengikuti tazkirah selepas ditah an pihak berkuasa pada Isnin lalu.

Menurut Ketua Polis Daerah Tanah Merah, Deputi Superintendan Zainuddin Md Yusuf, ti ndakan itu dilakukan sebaik mereka dibawa ke Ibu Pejabat P0lis Daerah (IPD) Tanah Merah selepas mereka dita han sempena Op Khas Kes4lahan (Bunyi Bisig).

Zainuddin berkata lagi, kesemua mereka yang dit4han berusia 14 hingga 20 tahun dalam oper4si yang bermula pada jam 5.30 petang hingga 8 malam.

“Mereka dibawa ke IPD Tanah Merah dan kebetulan ketika itu sudah masuk waktu Maghrib menyebabkan saya menga rahkan mereka solat berjemaah terlebih dahulu di surau IPD sebelum melakukan pr0ses selanjutnya.

“Mereka diimamkan oleh seorang lelaki dalam kalangan mereka sendiri manakala tazkirah Maghrib disampaikan oleh anggota kami,” tambahnya.

Lanjut Zainuddin, oper4si tersebut membabitkan dua pegawai serta enam anggota dan sebanyak sembilan motosikal disiita.

Katanya, sebanyak 30 sam an dikeluarkan membabitkan pelbagai kesal.ahan dan yang paling tinggi adalah kes4lahan tidak memakai topi keledar.

 

 

 

 

 

Sumber:HM