Terik4t k0mitmen kerja, Achey tak dapat balik tengok bapa S4kit, mohon titipkan doa

Pelakon dan pelawak Achey memaklumkan bapanya,Hamzah Salam,85, terp4ksa dikej4rkan ke hospital pagi tadi bagi mendapatkan rawat4an kecem4san di H0spital Segamat setelah tidak sed4rkan diri.

Menurut Achey atau nama sebenarnya Mohd Nasir Hamzah, 34, perkara tersebut dimaklumkan oleh adiknya yang berada di kampung apabila mendapati bapa mereka tidak bagun seperti kebiasaannya malah kakinya juga sejuk.

Dalam pada itu, ahli kumpulan Bocey ini memberitahu isterinya iaitu Nor Hasanah Yahaya dan anak, Nur Tiara Zinnirah sudah pulang ke kampung halaman.

Achey ketika ini menjalani lat1han program Muzikal Lawak Superstar musim kedua di Putrajaya yang akan bersiaran langsung pada malam Jumaat ini.

Akui tr4uma kerana pernah menerima berita sed1h kehilagan bapa mentua semasa menyertai program sama tahun lalu, Achey hanya mampu menitipkan doa supaya bapanya segera semb.uh.

“Buat masa ini abah masih belum sedar! Saya dimaklumkan abah menerima bant uan pernafasan… keadaan kesih-atan abah memang kurag baik selepas kemalagan kira-kira lima tahun lalu, semenjak itu dia tak boleh berjalan dan terpaksa guna kerusi roda.

“Isteri dan anak dah balik pagi tadi… sekarang ini saya hanya menunggu khabar dari abang sulung, Helmi Hamzah yang akan maklmkan berita dari h0spital kerana tak boleh ramai-ramai tunggu di sana.

“Saya sebenarnya f0bia sebab tahun lepas dalam program yang sama bapa mentua meniggal dunia… saya bimb4ng tentang ini! Sekarang ini saya hanya menunggu khabar abah di kampung, kalau keadaan semakin tervk, saya akan pulang dan terpaks4lah Shuk dan Mark Adam buat persembahan minggu ini tanpa saya.

“Saya mohon orang ramai mendoakan supaya bapa saya cepat sedar dan kembali pulih macam biasa… saya serahkan semua urusan kepada Allah SWT, cuma sedikit terkil4n sebab baru-baru ini saya hadiahkan dia kerusi roda elektrik tapi hari ini dia tak sed4rkan diri,” ulas Achey.

 

 

 

 

 

 

 

Sumber: Myartis