Tak sampai 24 jam, majlis nikah Neelofa disiasat p0lis

Polis akan memaggil penganjur majlis pernikahan usahawan dan selebriti terkenal tanahair, Neelofa dan pendakwah bebas Muhammad Haris Mohd Ismail atau PU Riz berikutan dakwa-an majlis tersebut yang dikatakan melaggar prosedur operasi standard (SOP).

Ketua P0lis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Mohamad Zainal Abdullah berkata, polis turut membuka kertas sias4tan berkaitan penganjuran majlis tersebut.

Menurutnya, sias4tan awal mendapati majlis yang berlangsung itu gag-al mematuhi SOP ditetapkan dan tiada penjara4kan fizikal.

Neelofa atau nama sebenar Noor Neelofa Mohd Noor dan Muhammad Haris selamat diijabkabul dengan sekali lafaz dalam satu majlis yang diadakan di sebuah hotel terkemuka di ibu negara.

Pada majlis berkenaan, ijab kabul telah disempurnakan oleh adik kandung usahawan dan pengacara popular itu, Mohd Aqief Mohd Noor yang juga menjadi wakil wali bapa mereka, Mohd Noor.

Hadir sama pada majlis pernikahan itu ialah Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri; ahli keluarga Neelofa iaitu Datuk Halim Khan dan Datin Noor Kartini serta ahli keluarga Haris; Datuk Seri Ismail Nobat dan Datin Seri Normah Johari.

Majlis gilang-gemilang itu berlagsung kira-kira pukul 10 pagi semalam di sebuah hotel terkemuka di ibu negara.

Namun, terdapat beberapa keping gambar yang tvlar di media sosial dan menunjukkan bahawa terdapat perlanggaran SOP di dalam majlis tersebut.

Malah, netizen turut membandingkan gambar perkahwinan Neelofa dengan sebuah lagi perkahwinan yang telah dis3rbu p0lis kerana melaggar SOP.

 

 

 

 

 

 

 

 

Sumber:S1narHarian