P0lis s4hkan Neelofa ke Langkawi atas undangan kerja

P0lis Daerah Brickfields menges4hkan memberi kebenaran kepada selebriti Neelofa dan tiga yang lain termasuk suaminya, penceramah bebas PU Harris untuk bergerak ke Pulau Langkawi atas urusan kerja dan bukan untuk berbulan madu.

Berdasarkan permohonan wakil sebuah syarikat produk minuman di Balai P0lis Sri Hartamas di sini, tujuan utama Neelofa dan wakil syarikat terbabit bersama dua yang lain adalah atas undangan oleh pihak Chatime Malaysia.

Menurut Timbalan Ketua P0lis Daerah Brickfields, Superintendan Basri Sagoni, berkata mengikut permohonan itu, mereka dibenar bergerak ke lokasi tujuan bermula 27 Mac hingga 4 April ini.

“Syarikat terbabit turut mengeluarkan surat memaklumkan nama Neelofa dan tiga yang lain berserta nombor kad pengenalan sebagai mewakili mereka untuk melawat kawasan Chatime yang akan dibuka,” katanya lagi.

Basri berkata, berdasarkan jadual pergerakan. lokasi yang akan dituju empat penama terbabit termasuk Neelofa atau nama sebenarnya, Noor Neelofa Mohd Noor, adalah Langkawi, Sungai Petani, dan Kangar, Perlis.

“Mereka dijadual tiba di Langkawi pada 29 Mac dan akan berada di sana sehingga 2 April sebelum melawat cawangan Chatime di Sungai Petani dan Kangar pada 3 April.

“Justeru, saya teg4skan kebenaran permohonan yang dikeluarkan oleh Balai Polis Sri Hartamas adalah atas urusan kerja dan bukan untuk tujuan berbulan madu,” katanya.

Beliau berkata, sekiranya terbvkti kehadiran Neelofa ke Langkawi untuk tujuan berbulan madu, pihak polis di sana boleh mengambil tind4kan kerana melaggar Prosedur Oper4si Standard (SOP) ditetapkan Majlis Kesel4matan Negara (MKN).

Sejak semalam, beberapa gambar memaparkan Neelofa dan suaminya, Haris Ismail, berada di Langkawi tvlar di media s0sial hingga menimbulkan beberapa persepsi, termasuk dak-waan merentas negeri untuk berbulan madu.

 

 

 

 

 

Sumber:BH