Enggan dilabel artis s0mbong, Norlia Ghani perjelas punca tak tahan duduk PPR

Pelakon veteran Norlia Ghani melvahkan perasaan kec3wanya terhadap sikap segelintir penduduk Pr0jek Perumahan Rakyat (PPR) yang disifatkannya agak kurang berdis1plin.

Dia menjelaskan lagi itu bukan bermaksud dia tidak berterima kasih dengan keprihat1nan kerajaan memberikannya rumah berkenaan namun terdapat beberapa sebab yang menyebabkan dia ingin berpind4h dari PPR tersebut.

“Saya serba s4lah kerana bila saya cakap yang betul nanti, orang ingat saya somb0ng pula. Nanti dikatanya artis memang mengada-ngada.

Saya ger4m dengan warga asig yang tidak mengh0rmati undang-undang negara kita. Saya tak pernah tinggal di PPR sebelum ini dan kalau ada rezeki memang saya nak pindah ke PPR lain,” demikian sebagai dipetik.

Bercerita lanjut, Norlia yang tinggal di kawasan PPR di Cheras sejak tiga tahun lalu berkata mereka sering berdepan mas4lah parkir dan lif r0sak.

Norlia berkata dia juga pernah mengadukan hal berkenaan kepada ketua blok, namun tiada sebarang tind4kan diambil.

“Lif tiga tapi hanya satu yang berfungsi. Dua lagi, baru dibaiki tapi selepas itu r0sak semula. Macam saya tinggal di tingkat enam, memang tak larat nak turun naik dengan tangga. Selain itu ada berlaku k3s tengah malam orang bertukag dan bunyi b1sing motosikal yang sangat menggangu.

“Itu yang buat saya kec3wa. Apapun, saya gembira dengan penduduknya yang okay dan tiada mas4lah pun dengan mereka.

Tapi, sekiranya ada peluang memang saya nak p1ndah dan InsyaAllah akan buat permohonan,” ujarnya yang membayar s3wa sebanyak RM124 sebulan.

Pelakon berusia 72 tahun itu turut menyuarakan harapan untuk memiliki rumah PPR tiga bilik kerana ada kala anak cucunya sering bertandag ke rumah.

“Kalau dapat rumah PPR tiga bilik lagi bagus kerana sekarang pun tiga bilik juga dan ada kala cucu saya akan bertandang ke rumah,” tuturnya yang kini tinggal bersama anaknya, Romie, 40-an.

 

 

 

 

 

 

Sumber: HM via My4rtis