Keterangan Neelofa dan PU Haris belum mencukupi, ini tindakan susulan pihak p0lis

P0LIS selesai mengambil keterangan pasangan selebriti Neelofa dan pend4kwah bebas Pencetus Ummah (PU) Riz berhubung sias4tan pelaggaran prosedur operasi standard (SOP) majlis pernikahan mereka.

Ketua P0lis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisi0ner Mohamad Zainal Abdullah berkata, pasangan pengantin baharu itu tampil memberi keterangan pada petang Isnin.

Bagaimanapun tambah Mohamad Zainal, pihaknya masih perlu mendapatkan keterangan daripada ahli keluarga selebriti berkenaan sebelum tind4kan lanjut diambil.

“Kertas sias4tan dijangka siap dalam minggu ini setelah keterangan beberapa orang keluarga lagi akan direkodkan,” katanya.

Sebelum ini pembantu peribadi Neelofa, Nadiah Khairuddin dan penganjur majlis iaitu pengasas Syarikat Reka Teemor Faiz Sabari serta isterinya Rozana Mumtaz sudah tampil memberi keterangan di IPD Dang Wangi pada 30 Mac lalu.

Menerusi satu sidang media pada petang Isnin, Neelofa atau Noor Neelofa Mohd Noor, 32, meminta agar dia diberikan ruang untuk menyelesaikan semua perkara berbagkit secara tertvtup tanpa tek4nan pihak luar.

Terdahulu, p0lis membuka kertas s1asatan selepas timbul kekec0han bahawa majlis pernikahan selebriti itu yang berlangsug di sebuah hotel di Kuala Lumpur dikatakan ga.gal mematuhi SOP dan tiada penjar4kan fizikal.

Neelofa berkata dia sedia menyelesaikan perkara terbab1t secara profesional.

Neelofa sah menjadi isteri kepada PU Riz atau Haris Ismail, 26, di Hotel Grand Hyatt, Kuala Lumpur pada 27 Mac lalu.

 

 

 

Sunber:mstar