Remaja tiipu ujian swab Covid19 kerana taknak bekerja

Seorang remaja ber4ni mengambil risik0 denagn meniipu majikan dengan mengaku dia positif Covid-19 hanya kerana tidak mahu bekerja di sebuah restoran di Skudai di sini semalam.

Bagaimanapun tndakan remaja berusia 19 tahun itu membawa padah apabila dia diberk4s polis pada hari yang sama susvlan lap0ran dibuat pemilik restoran berkenaan.

Ketua Polis Daerah Iskandar Puteri, Asisten Komisioner Dzulkhairi Mukhtar berkata, lap0ran itu dibuat setelah hel4h remaja itu memlsukan lap0ran keputusan ujian calitan Covid-19 terb0ngkar.

“Remaja lelaki yang bekerja sebagai pelayan di restoran berkenaan mengirimkan mesej menerusi aplikasi WhatsApp dengan menghantar sekeping gambar surat mend4kwa dirinya positif Covid-19.

“Ekoran itu, majikan restoran tersebut terpkasa menutvp restoran dan pergi ke klinik bersama 12 lagi pekerja yang lain untuk membuat ujiian calitan sebelum mendapatkan keputusan ujian  negatif,” katanya dalam satu kenyataan, di sini hari ini.

Dzulkhairi berkata, selepas menerima keputusan ujian itu, majikan terus mend3sak dan melakukan sias4tan sebelum mengetahui perkara sebenar.

“Remaja itu mengaku bahawa dia meniipu gara-gara merasakan dirinya tidak sesuai bekerja sebagai pelayan di restoran berkenaan.

“Svspek adalah pekerja yang baharu sahaja satu hari diterima bekerja di restoran tersebut iaitu pada 5 April lalu,” ujarnya.

Dzulkhairi turut memberitahu, p0lis akan mendapatkan periintah tahan4n rem4n ke atas suspek yang mem4lsukan laporan pemerik-saan uji1an calitan C0vid-19.

 

 

 

Sumber:kosmo