Tak dapat puasa bersama, Mira Filzah dikatakan h4mil

Pelakon popular Mira Filzah yang mendirikan rumah tangga dengan Wan Emir Astar, 31, pada 3 September lalu, men4fikan dirinya kini h4mil seperti yang diperkatakan umum.

Mira bagaimanapun berjanji tidak akan menyembuyikan kehamiilannya jika benar dia beroleh rezeki menimang cahaya mata.

Pelakon yang popular menerusi drama Bidadari Kiriman Tuhan itu sedar g0sip dirinya berbadan dua timbul gara-gara foto dirinya mengenakan busana yang tampak menggelembug pada bahagian perut sehingga dia disangka ham1l.

“Mungkin ketika itu, saya baru lepas makan. Foto pula dirakam dari sisi menyebbkan perut saya seakan bunc1t persis mengandug.

“Biasalah, apabila kita ‘single’ orang tanya bila hendak kahwin. Selepas berkahwin, ditanya pula bila hendak menimang cahaya mata. Insya-Allah, kalau ada rezeki, saya akan kogsi,” katanya lagi.

Biarpun p0pulariti nya dikatakan mervndum selepas berkahwin, Mira yang juga Bintang Paling P0pular, Anugerah Bintang P0pular BH (ABPBH) Ke-32 mengaku yang sebenarnya rezekinya bertambah murah.

Malah, Mira terpaksa men0lak sesetengah tawaran berikutan bimbang tidak mampu memberikan k0mitmen!

Tambahnya, jadual p4dat sehingga minggu ketiga Ramadan biarpun pada perancangan awal, dia mahu memperlahnkan kegiatan seni bagi memberi tumpuan kepada ibadat dan rumah tangga.

“Saya bercadang meng0songkan jadual sepanjang berpuasa, namun disebabkan Per1ntah Kaw4lan Pergerakan (PKP), banyak kerja terpaksa diselesaikan sehingga berlarutan kepada Ramadan. Ini termasuk kerja penggamb4ran,” katanya.

“Jika ikut perancangan awal, saya mahu memperuntukkan masa bersama suami pada bulan Ramadan. Maklumlah, ini adalah pengalaman kali pertama kami berpuasa bersama.

“Apabila melihat jadual terkini, tempoh pengg4mbaran sehingga Mei, jadi agak must4hil untuk kami berbuka dan bersahur bersama-sama,” katanya .

“Bukan sahaja tidak dapat berbuka dan bersahur, malah saya juga terpaksa berja.uhan dengan suami disebabkan lokasi pengg4mbaran di Port Dickson.

Saya tidak lar4t mahu berulang-alik ke Kuala Lumpur. Lagipun, penggambaran selalunya selesai tengah malam.

“Mujurlah, Emir sangat memahami dan tidak merugut. Cuma, sayalah rasa tidak sedap kerana tak dapat nak menunaikan tanggung jawab sebagai isteri. Apapun, saya tetap cvri masa.

Mungkin apabila penggambaran habis awal, saya akan ‘l4ri’ untuk berbuka dengan suami sebelum kembali semula ke lokasi,” jelas Mira.

Selain berlakon, Mira masih mengendalikan program majalah wanita Nona terbitan TV3 untuk tahun keempat. Selagi khidmatnya diperlukan, Mira akan terus mencvrahkan tenaga untuk program berkenaan.

“Nona seperti sudah sebati dalam diri saya. Selagi ada rezeki bersama program itu, saya akan teruskan. Lagipun, Nona bukan calang-calang program, sebaliknya sudah bertapak lebih 30 tahun.

“Nona tidak pernah megganggu jadual kerja yang lain. Jadi, tiada mas4lah untuk diteruskan,” katanya.

 

 

 

 

 

 

 

 

Sumber:BH