Guru m4ut dalam kemalagan jalanraya selepas balik imamkan solat terawih

Seorang guru SMK Sungai Besi mninggaI dunia setelah terIibat dalam kemaIagan yang membabitkan dua motosikal dalam kejadian di lebuhraya EKVE berhampiran masjid Ukay Perdana jam malam tadi.

Mngsa, Ustaz Burhanuddin Ab Latif telah disahkan mningggaI dunia ditempat kejadian apabila motosikal yang dituggang bertembung dengan sebuah lagi motosikal.

Apa yang berlaku sungguh memiIukan memandangkan arwh baru pulang dari masjid berdekatan selepas berterawikh,

Bagaimanapun punca sebenar kemaIangan masih dalam sias4tan pihak berwajib.

Dalam pada itu insan insan yang mengenali arwh serta anak anak muridnya dan rakan setugas menzahirkan rasa sed1h apa yang menimpa Ustaz Burhanuddin yang berasal dari Kota Bahru Kelantan itu.

Innalillahiwainnailaihirojiun, Tkziah diucapkan kepada keluarga Arwalh Ustaz Burhanuddin dari Blok B Sri Baiduri, Ukay Perdana.

Kejadian kemaIangan berlaku di lebuhraya EKVE berhampiran masjid Ukay Perdana jam 9 lebih Selasa 20.4.2021.

Sama-sama kita berdoa semoga r0h Allahyrham dicucuri rahmat oleh Allah SWT dan mendapat husnul khotimah.Al Fatihah.

Menerima perkhabaran du ka pagi ni, buat yg mengenali Ustaz Burhanuddin Ab Latif cikgu SMK Sungai Besi, beliau telah mninggaI dunia malam tadi, Semoga r0hnya ditempatkan dalam kalangan orang beriman.

Sejujurnya saya masih terkjut menerima perkhabaran ini, seorang insan yang paling hebat saya pernah jumpa dan kenali, lembut bila berkata, mengajar dengan penuh beradab dan suka buat Iawak.

Terima kasih ustaz pernah mendidik saya suatu ketika dahulu, Tenanglah dikau disana, Di alam yang kekal.

Semoga ustaz mendapat rahmat dan anugerah keampvnan daripada Allah serta dikurniakan tempat bersama satu kumpulan orang-orang yang beriman dan beramal soleh.

Saya doakan ustaz dimasukkan ke dalam syurga, sebab saya tahu ustaz adalah orang yang terlalu baik yang pernah saya kenal, Amin Ya Rabbal Alamin. Al fatihah buat Ustaz Burhanuddin Ab Latif.

Semoga isteri arwh bersabar  dengan apa yang berlaku, dan  permergian Allahy4rham dalam keadaan Husnul khotimah. Insya Allah. 

 

 

 

 

Sumber:iMedia