Cucu tiga tahun m4ti lem4s dalam kereta. Nenek bakal ke penj4ra jika s4bit kes4lahan

Seorang kanak-kanak perempuan berusia tiga tahun didapati m4ti lem4s dalam kereta yang tidak dihidupkan enjinnya di Kampung Sungai Tiram, Ulu Tiram, di sini pada Ahad lepas .

Ketua P0lis Daerah Seri Alam, Superintenden Mohd. Sohaimi Ishak berkata, kejadian itu bermula apabila nenek kanak-kanak tersebut
membawa magsa bersama-sama kakak magsa ke sekolah di sekitar Sungai Tiram jam 1 petang hari yang sama.

Mereka menaiki kereta Perodua Alza sebelum magsa kemudian tertiggal dalam kereta di Kampung Sungai Tiram tanpa disedari nenek magsa yang berusia 59 tahun itu dan enjin turut dim4tikan.

“Lebih kurang jam 6 petang ibu kanak-kanak itu menyedari magsa tiada dalam rumah dan telah mencari di sekitar kawasan rumah namun tidak dijumpai.

“Kemudian nenek magsa mula menyedari magsa berada dalam kereta dan mendapati magsa telah tidak sedarkan diri di lantai bawah tempat duduk belakang,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Hasil bed4h sias4t di H0spital Sultan Ismail (HSI) kelmarin mendapati keadaan tubuh badan mangsa adalah sihat dan tiada sebarang kesan leb4m atau luk4 akibat dider4.

“Doktor menges4hkan punca kem4tian magsa adalah disebabkan ‘heat str0ke due to vehicular entrapment’ iaitu str0k haba terperagkap dalam kenderaan,” katanya.

Sias4tan kini dijalankan dan jika dis4bitkan kesal4han boleh dihukvm penj4ra selama tempoh tidak melebihi 20 tahun atau dengan dend4 tidak melebihi RM50,000 atau kedua-duanya.

Pihak polis menasihatkan orang ramai agar tidak cu4i dan peka terhadap kanak-kanak di bawah jagaan masing-masing.

Sumber: VOICE via Pasal Johor