Pes4kit covid19 hilag dari h0spital kini diburu p0lis

P0lis kini sedang meng3san seorang lelaki yang juga pes4kit positif Covid-19 dipercayai mel4rikan diri dari w4d H0spital Lama Sungai Petani, di sini, semalam.

Lelaki berusia 39 tahun itu sedang menjalani tempoh kuar4ntin pada hari keenam selepas dis4hkan p0sitif Covid-19 itu disedari tiada di w4d sebelum pihak h0spital menghubungi p0lis pada jam 9 pagi.

Ketua P0lis Daerah Kuala Muda, Asisten Komisi0ner Adzli Abu Shah berkata, jururawat di wad B1 hanya menyedari kehilagan lelaki itu pada jam 8.45 pagi semalam selepas mendapati dia tiada di katilnya.

Beliau berkata, pes4kit lain memberitahu lelaki itu membawa beg dan barangan miliknya ketika keluar pada jam 6.30 pagi.

“Berdasarkan maklumat, pesakit itu dipercayai mendapatkan raw4tan di H0spital Sultan Abdul Halim (HSAH) pada Khamis lalu untuk melakukan pembed4han kecil pada tangannya yang bern4nah.

“Namun hasil uji4n swab yang dilakukan mendapati dia positif Covid-19 sebelum dihantar ke pusat kuar4ntin di H0spital Lama Sungai Petani, Jumaat lalu,” katanya ketika dihubungi hari ini.

Adzli berkata, susulan daripada itu, pihak Kementerian Kesih4tan Malaysia (KKM) tidak dapat mengenal pasti pes4kit itu mempunyai kontak rapat dengan sesiapa kerana perkara itu masih dalam sias4tan.

Beliau berkata, sebuah pasukan khas digerakkan untuk mencari lelaki itu di rumahnya di Taman Bandar Baru Sungai Lalang namun hasil pemeriks4an mendapati, dia tiada di rumah.

“Pihak KKM juga turut dimaklumkan untuk menges4n lelaki berkenaan dan sekiranya dia ditemui, kita akan hubungi pihak KKM untuk tind4kan lanjut,”katanya.

 

 

 

 

 

 

 

 

Sumber: HM