Tiggal ibu jari kaki kiri, Ashira terpksa ‘berpisah’ dengan Bad Indigo

Dugaan pegantin baru.

Anggota kumpulan Indigo, Badrul Izhan Yeop Abdullah atau Bad, 46, yang baru sahaja melangsugkan perkahwinannya dengan penyanyi Ashira Aziz,terpaksa ‘berpis4h sementara’ dengan isteri nya itu kerana menjalani pembed4han membuag tiga jari kaki sebelah kiri akib4t diabetes di Pusat Perub4tan Universiti Malaya (PPUM), di sini, 9 Mei lalu.

Menurut Ashira, ketika dihubungi berkata, sebelum ini satu jari kaki sebelah kiri sudah dipotog sebelum Ramadan lalu.

“Sekarang kaki kiri tiggal ibu jari saja. Empat lagi sudah dipotog. Suami masih lagi ditah4n di hospital sebab t4kut ada jagkitan b4kteria di ibu jari kaki pula.

“Keadaan dia okay, tapi ada beberapa pr0sedur lain lagi yang perlu dibuat selama beberapa hari sebelum dibenarkan keluar.

D0ktor nak pastikan semuanya betul-betul okay. Ingatkan dapat sambut Aidilfitri bersama suami dan anak-anak, tetapi ada dug aan lain,” katanya lagi.

Dalam masa sama, penyanyi lagu Ombak Res4h itu turut bimb4ng dengan penvlaran Covid-19 yang semakin tervk yang mana membolehkan suaminya termasuk dalam golongan beris1ko tinggi.

“Ikutkan sudah hampir seminggu tidak dapat mel4wat dia di hospital. Pada awal-awal dulu boleh mel4wat lagi, tetapi disebabkan angka kes positif Covid-19 yang semakin tinggi kami tidak dibenarkan mel4wat langsung.

“Suami sendiri sudah beberapa kali bertukar w4d. Itulah yang dibimbagkan juga sebab dia boleh dikatakan berisik0 tinggi. Memang harap sangat boleh keluar h0spital lebih awal,” katanya.

Ashira dan Bad melangsungkan pernikahan pada 11 Mac lalu selepas sama-sama menyertai program real1ti, Gegar Vaganza musim ketujuh (GV7), tahun lalu.

 

 

 

 

Sumber:HM