Petisyen penjar4kan Neelofa dilancarkan

Kemuncak Kemar4han netizen terhadap Neelofa dan keluarganya tidak dapat dibendung lagi apabila tertubuhnya satu pet1syen bagi memastikan selebriti berniqab itu menerima hukvman setimpal atas pelbagai kes4lahan melaggar prosedur operasi standard (SOP) yang dilakukan selama ini.

Menerusi laman sesawang change.org, seorang individu didapati memulakan satu pet1syen bertajuk ‘Laggar SOP: Penj4rakan Neelofa Segera’ setelah beberapa episod pelaggaran SOP oleh Neelofa dan keluarganya yang seperti tidak ser1k dengan pelbagai k0ntoversi berhubug SOP, bermula dari majlis pernikahan selebriti itu.

“Neelofa merupakan seorang selebriti yang telah banyak kali melaggar SOP dan menid4kkan undang-undang dalam usaha negara menagani p4ndemik Covid-19.

“Kes4lahan yang telah dilakukan tanpa ser1k menyebabkan wujudnya undang-undang yang double standard (pilih kasih) dikenakan terhadap beliau,” tulis keterangan pada pet1syen tersebut.

Antara kesal4han yang disenaraikan dalam pet1syen tersebut adalah majlis perkahwinannya di ibu negara; rentas negeri ke Pulau Langkawi, Kedah; rentas negeri ke Nilai 3, Negeri Sembilan dan terbaharu video tular Neelofa dan ahli keluarga melaggar SOP Aidilfitri.

Sebelum ini, peguam Asiah Jalil dan selebriti Azwan Ali juga pernah mengeluarkan kenyataan agar selebriti itu dipenj4rakan atas kes4lahan yang sama.

 

 

 

 

 

 

Sumber:K0smo