Taggug perbelanjaan anak 100 peratus, Lufya dikatakan tak bagi bekas suami jumpa anak

Pelakon dan juga penyanyi Lufya Omar men4fikan bahawa dia tidak membenarkan bekas suami, Dr Che Muhammad Hafiz Che Baharum untuk berjumpa dengan anaknya, Laana Haura.

Menerusi satu perkongsian menerusi sesi soal jawab dalam InstaStory miliknya, salah seorang pengikutnya bertanyakan tentang dakw4an Lufya tidak membenarkan Hafiz berjumpa dengan anaknya.

“Kenapa tak bagi ayah Haura (Hafiz) jumpa dia (anak)?” soal pengikutnya.

Soalan tersebut kemudiannya dijawab oleh Lufya dengan memberitahu bahawa dia tidak pernah menghalag suami mahupun keluarga pihak lelaki itu untuk bertemu dengan anaknya.

“Tidak ada halagan daripada kami sekeluarga. Dah cuba sebaik mungkin untuk kepentingan anak,” jawabnya.

Jelas Lufya lagi atau nama sebenarnya Lutfyah Sheikh Omar, 37, dia tidak perlu terhegeh-hegeh untuk mem4ksa bekas suaminya datang bertemu anak mereka jika itu bukan kehendaknya.

“Kalau dia (Hafiz) dan keluarganya sendiri tak datang, perlu ke saya terhegeh-hegeh mencarinya lagi? Jawab di akhirat nanti. Sekian,” tulisnya dalam InstaStory.

Menerusi satu hantaran berbeza, Lufya turut berkongsi sekeping foto dalam imej berniqab bersama anaknya ketika Perintah Kaw4lan Pergerakan (PKP) tahun lalu.

Ujarnya, ketika pelaksanaan PKP tahun lalu, dia mengakvi berasa sus4h hati kerana tidak mempunyai pekerjaan namun perlu menaggug banyak komitmen termasuk perbelanjaan anaknya yang ditanggug 100 peratus.

“Kerja tidak ada, nak bayar macam-macam, anak pun 100 peratus kita taggung. Sus4h hati jangan cakaplah.

“Tapi Allah SWT mendengar doa hambaNya. Satu-satu rezeki Allah SWT datangkan dengan mencurah-curah,” ujarnya.

Dalam perkogsian itu juga, Lufya memberitahu bahawa kaum wanita sebenarnya tidak lem4h, malah lebih hebat daripada lelaki.

“Terus cekalkan hatimu ibu-ibu tunggal sekalian. Berjuag untuk anak, Allah SWT pasti limp4hkan rahmat dan rezeki untukmu.

“Apa yang kita tanam dan usahakan InsyaAllah akan petik hasil yang baik pada masa akan datang,” ujarnya.

Lufya dan Dr Che Hafiz mendirikan rumah tangga pada 26 November 2016 namun berpisah pada 2020 selepas dikurniakan cahaya mata perempuan, Laana Haura yang kini berusia empat tahun.

 

 

 

 

 

 

 

Sumber:K0smo