Buat ziarah raya, Norman Hakim, Abby Abadi dan pasangan dik0mpaun RM2,000 setiap seorang

PASANGAN selebriti Norman Hakim dan isterinya Memey Suhaiza bersama Abby Abadi dan suaminya Muhammad Faizal Zakari masing-masing dikenakan k0mpaun RM2,000 kerana melaggar pr0sedur operasi standard (SOP) Covid-19 semasa perayaan Hari Raya baru-baru ini.

Timbalan Pend4kwa Raya memvtuskan k0mpaun harus dikeluarkan selepas sias4tan mendapati berlaku pelaggaran SOP oleh keluarga selebriti tersebut.

“Semua individu diberi k0mpaun RM2,000,” katanya dalam sidang media maya pada hari Khamis.

Sebelum ini, pasangan selebriti itu did4kwa melakukan pelaggaran SOP berikutan beberapa gambar selebriti yang menyambut Hari Raya bersama, yang menjadi tvlar baru-baru ini.

K0mander OCPD Ampang Jaya, Mohamad Farouk Eshak sebelum ini menges4hkan bahawa sias4tan telah dibuka terhadap kejadian tersebut.

“Pada 17 Mei, sekitar jam 4 petang, kami mengenal pasti gambar seorang selebriti yang telah dimvat naik dalam talian yang menunjukkan perayaan Hari Raya dengan ahli keluarga yang kami disy4ki tidak tinggal di alamat yang sama. Kejadian itu dipercayai berlaku di selebriti itu. rumah di Hulu Kelang.

“Terdapat tiga belas individu dalam foto itu melakukan pelaggaran SOP yang ditetapkan oleh Majlis Keselam4tan Negara,” katanya.

 

 

Sumber:mstar