Dalam usia 63 tahun, Aida Khalida isi masa lapang baca Quran, zikir, tak lay4n mesej peminat n4kal

Pelakon vers4til Aida Khalida mengakvi selesa dengan caranya sendiri.

Aida yang berusia 63 tahun, ibu kepada dua anak dan nenek lima orang cucu ini berkata, dia tidak pernah merasa b0san walaupun sudah lama hidup tanpa suami.

“Saya sebelum ini tingal sendirian, tapi sekarang anak, Nylea sudah menetap dengan saya. Bila sendirian, kita kena ku4tkan diri dan berd1kari untuk meneruskan kehidupan.

“Dari dulu lagi saya biasa berdikari, tapi apabila hidup solo, saya kena lagi kvat untuk kehidupan. Saya selalu berdoa kepada Allah agar sentiasa diberi kesih4tan yang baik.

“Kalau kesuny1an, bacalah al-Quran atau berzikir. Janganlah ingat apa-apa pun,” katanya lagi.

Aida atau nama sebenarnya Khalidah Adibah Ahmad yang kini p0pular menerusi drama Rindu Awak Separuh Ny4wa, tidak men4fikan sering digaggu lelaki nak4l di Instagramnya.

“Memang ada yang kac4u, tapi kalau nampak macam lain sahaja saya takkan layan. Apapun, mereka yang n4kal itu tak ramai mungkin kerana masih hormatkan saya.

“Tengok penampilan saya pun, buat mereka tak berani nak gaggu berlebih-lebihan. Selalunya di Instagram, saya juga suka buat ‘review’ produk untuk bantu peniaga kecil,” katanya.

Dalam perkembangan lain, Aida berkata dia tidak kisah sering diberi watak ibu yang hidup sus4h atau terani4ya di dalam lakonannya.

“Sebagai pelakon, saya sentiasa berusaha untuk mempelbagaikan karakter berdasarkan jalan cerita. Alhamdulillah, saya dapat yang baik.

“Saya juga bersyukur rezeki berlakon setakat ini tak pernah putvs,” katanya.

 

 

 

Sumber:HM