Bapa Oki Setiana Dewi temui ajal dalam tidur. Punca sebenar kem4tian didedahkan

Setiap yang bernyawa pasti merasai m4ti. Begitu juga bapa kepada pelakon dan pendakwah terkenal Indonesia, Oki Setiana Dewi iaitu Sulyanti Sastromartoyo dilap0rkan meniggal dunia ketika dalam tidur di rumahnya semalam.

“Semua terjadi sangat cepat dan tidak disangka-sangka. Dua hari yang lalu saya masih menelefon Papa dan berencana (merancang) mengajaknya untuk periksa ke rumah sak1t (h0spital). Semalamnya pun Ibu masih makan malam bersama Papa.

“Papa (panggilan untuk bapa) waf4t (meniggal dunia) saat tidur dan ibu baru tahu di pagi harinya. Ibu tak memberitahu pada kami, anak-anaknya. Ibu hanya mengatakan papa sejuk dan akan dibawa oleh ambulans ke h0spital,” tulis Oki menerusi satu hantaran di Instagramnya.

Sewaktu diberitahu keadaan bapa, Oki mulanya berharap semuanya berada dalam keadaan baik-baik sahaja.

Awalnya Oki merasakan dirinya sangat kuat dan boleh menangkan ibu dan adik-adiknya, namun ternyata dia juga berasa sed1h sebaik sahaja dimaklumkan tentang pemergian bapanya.

“Saya fikir sayalah yang paling tabah dan boleh menenangkan ibu dan adik-adik. Ternyata saya orang yang terjatvh saat d0ktor memberitahu bahawa papa sudah tiada. Ibu yang membangunkan saya.

Menurut d0ktor yang mr4wat, sebenarnya Allahy4rham Sulyanti sudah berjam-jam meniggal dunia di dalam tidur kerana seragan jantung.

Bagaimanapun pelakon filem Ketika Cinta Bertasbih itu bersyukur bapanya pergi dalam keadaan tenang dan jen4zahnya disembahyangkan oleh jemaah yang ramai.

“Hari ini berlangsung cepat dan mudah.  Saat kami memandikan, tubuhnya bersih dan terlihat tenang, seperti sedang tertidur .

“Papa disolatkan orang soleh dan dikebvmikan bersebelahan dengan masjid,” kongsinya.

 

 

 

 

 

Sumber: Kosmo