Berita terkini mengenai Ustaz Ebit Lew di P4lestin

Gara-gara pendakwah kesayangan ramai, Ustaz Ebit Lew yang sudah lama tidak mengemas kini beberapa laman s0sial miliknya sejak berlepas ke Mesir pada 25 Mei lalu menimbulkan kegvsaran buat para pengikutnya.

Berdasarkan semakan di laman s0sial Faceb0ok dan Instagram miliknya mendapati kali terakhir beliau membuat hantaran adalah pada 27 Mei lalu.

Justeru itu, Penyanyi dan selebriti media s0sial, Caprice menges4hkan pendakwah popular itu berada dalam keadaan selamat dan masih melakukan misi kemanusiaan di negara berg0lak terbabit .

Perkara tersebut dikongsi Caprice di laman Instagramnya,dengan menunjukkn tagkapan skrin perbualan WhatsApp bersama pendakwah tersebut sekali gus men4fikan berita palsu yang tersebar.

 

“Alhamdulillah.. Ustaz Ebit Lew dalam keadaan okay. Yang kogsi berita ustaz hilag tu adalah berita palsu, tolong jangan sebarkan,” katanya.

Menerusi paparan skrin itu juga, Caprice sempat menitipkan pesanan dimana dia sedia berkhidmat dan memberikan sokogan sepenuhnya jika pendakwah berusia 36 tahun itu memerlukan sebarang bantuan.

“Jaga diri.. kalau ada apa-apa yang boleh dibantu, tolong beritahu saya. Kita semua di belakang ustaz,” tulisnya.

Meninjau ke ruangan k0men, rata-rata warganet melvahkan rasa syukur selain mengakvi ramai yang bimbang dengan kesela-matan Ebit kerana dilihat sudah lama tidak mengemas kini status di media s0sial.

Minggu lalu, media melaporkan Ebit dijangka akan pulang dari misi kemanusiaan tersebut dalam masa terdekat selepas bert0lak ke Mesir pada 25 Mei lalu.

 

 

 

 

 

Sumber:mykmu