Ustaz Ebit Lew akhirnya munculkan diri, ini tind4kan selanjutnya dari Kementerian Luar Negeri

Oleh sebab langsung tidak mengemas kini laman s0sial miliknya sejak berlepas ke Mesir pada 25 Mei lalu, kegusa ran rakyat Malaysia terhadap keadaan pendakwah bebas, Ebit Lew akirnya terjawab apabila beliau kembali berkogsi hantaran terbaharu dalam laman Instagramnya.

Ebit atau nama lengkapnya, Ebit Irawan Ibrahim Lew memberitahu semuanya dalam keadaan baik-baik sahaja.

“Doakan ya. Alhamdulillah semua dalam keadaan baik. Semoga menjadi asbab kebaikan,” tulisnya ringkas seperti dipetik hantaran status Instagram hari ini.

Terdahulu, tind4kan pendakwah kesayangan ramai itu tidak mengemas kini beberapa laman s0sial miliknya sejak berlepas ke Mesir pada 25 Mei lalu menimbulkan kegu saran terutama keluarga dan pengikutnya.

Kali terakhir Ebit membuat hantaran di laman s0sial Facebook dan Instagram miliknya pada 27 Mei lalu.

Seterusnya pada Jumaat lepas, Kementerian Luar Negeri memaklumkan sedang mendapatkan perkembangan terkini mengenai Ebit yang dipercayai masih berada di G4za dalam misi kemanusiaan bagi membantu rakyat negara terbabit.

Timbalan Menteri Luar Negeri, Datuk Kamarudin Jaafar berkata, pihaknya akan meme-riksa lanjut tarikh penerbangan pulang pendakwah itu ke tanah air.

Ebit berlepas ke Mesir pada 25 Mei lalu dengan menaiki penerbangan yang ditaja oleh Turkish Airlines.

Difahamkan, pendakwah bebas itu yang bekerjasama dengan Egypt Red Crescent dan Palestin Red Crescent membeli barangan keperluan seperti ubat-ubatan sebanyak dua treler besar dan beberapa buah lori untuk dihantar terus ke hOspital di G4za.

 

Sumber:Kosm0