Dua wanita berkogsi kisah p4hit guna tungku m0den

Jika dahulu para ibu menggunakan tungku b4tu untuk meman-askan perut dalam temp0h berpantag, kini terdapat pelbagai pr0duk m0den untuk memvdahkan para ibu sekalian, apatah lagi jika yang berpantag sendirian.

Namun malag bagi seorang ibu ini apabila tungku m0den  yang digunakannya pec4h  dan nya-ris mencede-rakan  b4yinya .

“Nak pvtus ny4wa mama, nak terc4but jantug… mele*** dekat b4by. Nasib baik Tuhan nak tolog lagi”

Hanya meggunakan nama Farah di Faceb00k,  magsa berkata dia tidak meyangka tungku yang digunakannya selama ini mele*** begitu saja.

Lebih mena-kutkan, tungku itu pula berada hamp1r dengan b4yinya namun mujurlah dapat disel4matkan oleh bapanya yang kebetulan bangun dari sofa dan mendukung anak tersebut.

“Baby nang1s-nag1s, tokwannya bangun dari sofa. Kalau tak, jarak dengan baby tak sampai sejegkal…kena jugalah kat baby.. Tapi tak tervk.. basuh dengan air.. Alhamdulillah Tuhan nak tolong lagi..

“Nak m0den sangat la…nak kata lama c4s baru on plug.. tak sampai 5 minit.

Apa cecair dalam ni, basuh pon tak taggal. Siapa ada, j4ngan guna dah. Buag jer!” jelas Farah.

Dalam satu cerita berasigan pula, seorang lagi ibu, Puan Fieza berkogsi kejdian yang lebih kurag sama berlaku pada hari ketiga dia berpantag.

Awal pagi, dia telah meminta suaminya mem4naskan tungku m0den tersebut. Dalam pada masa yang sama, anak sulungnya sedang minum susu tidak jauh dari tempat c4s tungku.

Tidak lama kemudian Puan Fieza terpe-rasan yang tungku itu mengembag tidak seperti yang sebelumnya.

Belum sempat dia meminta suaminya memad4mkan plug, tungku m0den itu mele** dan air p4nas mema-ncut  mengenai anak sulungnya.

Anak mereka segera dikejrkan ke klin1k dan d0ktor meges4hkan anaknya melecvr tahap pertama.

Anggota yang melecvr termasuklah kepala, bahu, belakang tegkuk dan tangan yang mengambil masa lebih kurag semiggu untuk pulih.

Kejadian tersebut  menar1k perha-tian para neti1en malah ada yang turut berkogsi cerita yang sama.

“Allahu Allah, ni kali kedua saya dengar tungku m0den ni b0cor!Tak nak guna dah laa.. Terima kasih kogsi cerita. “

AllahuAkbar..kesi4nnya dekat anak yg masih kecil tu. Saya pun pernah ada pegalaman tungku m0den tu gelembug time tgh charging. Nasib baik time tu saya pergi check…tak sempat lagi mele***. Syukur Alhamdulillah, Allah lindugi kami . Lepas ni dah taknak beli dah tungku m0den tu”

 

 

 

Sumber:Fiezwan Syakil