Peyakit lama berulang, Ezad Lazim mohon doa peminat

Penyanyi Ezad Lazim sebelum ini mender-ita peyakit berkaitan dengan hidung sejak 2016 dan selepas tiga tahun tidak menjalani pemer-iksaan, ia berulag kembali.

Akibat ketu-mbuhan Nasal Polyps yang tumbuh dalam hidung, Ezad mengakui ketumbuhan kecil itu memberi kesan kepada suaranya dan menambah bunyi se-ngau ketika menyanyi.

“Agak-agak kalau dah baik Polyps ini, suara saya jadi lain ke tak kalau menyanyi? Makin sedap macam Datuk Jamal Abdillah kot jadinya. Suara saya menyanyi memang bunyi sengau. Bila kena Nasal Polyps ini makin menjadi pula sengaunya.

“Ada lagi beberapa minggu lagi untuk saya teruskan makan ubat dan lihat hasilnya.

“Moga Polyps dalam hidung saya makin kecut dan dapat bernafas dengan sempurna. Doakan bersama supaya saya tak perlu dibed4h,” katanya.

“Yang tersvmbat terus sebelah kiri dah kurang, mungkin dah terbuka sikit dah. Dulu tak boleh (hembus nafas) langsung. Sekarang dah boleh keluar angin,” katanya.

Ezad sebelum ini mender1ta peyakit berkaitan dengan hidung sejak 2016 dan selepas tiga tahun tidak menjalani pemeri-ksaan, ia berulag kembali.

Ezad sebelum ini pernah bersama kumpulan Exist dan kemudian bergerak secara solo dan menukar namanya daripada Ezad Exist kepada nama sebenar, Ezad Lazim.

Ezad juga menyertai pertandingan realiti Gegar Vaganza musim kedua (GV2) dan mendapat tempat ketiga.

 

 

Sumber: myartis