Kali kedua yang membahagiakan

Membina rumahtangga bukan seperti saat menjalin hubungan ketika awal perkenalan. Ketika janji suci pernikahan dilafazkan, sudah tergalas satu tanggungjawab, iaitu untuk menjaga janji itu hingga akhir hayat.

Tiada siapa yang boleh mendu-ga apabila perkahwinan yang diharapkan sehingga hujung nyawa, musn4h di pertengahan jalan.

Lebih-lebih lagi jika dikurniakan zuriat, bukan mudah untuk bangkit semula meneruskan kehidupan.

Namun g4gal sekali bukan bermakna g4gal untuk selama-lamanya.

Di sini kami sertakan 10 selebriti yang bangkit semula dari perkahwinan awal yang g4gal dan kini hidup bahagia dengan kehidupan baru mereka.

1) Dato Yusry Abd Halim
Penyayi, pelakon dan pengarah filem, Dato Yusry Abd Halim atau lebih dikenali sebagai Yusry KRU pernah mendirikan rumahtagga bersama aktress Erra Fazira pada tahun 2003.

Namun perkahwinan itu cuma bertahan selama 3 tahun tanpa dikurniakan cahayamata.

Bergelar duda hot Malaya, Yusry KRU pernah dikaitkan dengan beberapa artis cantik antaranya Kilafairy, Ummi Nazeera dan Maya Karin.

Tetapi g0sip itu semuanya ternokhtah apabila Yusry akhirnya megumumkan dia bakal menamatkan zaman dudanya bersama pelakon Lisa Surihani.

Diijabkabulkan pada 2012, Yusry kini bahagia bersama Lisa dan tiga cahaya mata mereka, Yahaira Leanne, 6,Yusof Leonne,4 dan Yunos Laith, 3 bulan.

2)Angah Raja Lawak

Perbezaan umur 18 tahun tidak menjadi hal4ngan bagi pelawak ,penyampai radio dan pengacara Angah Raja Lawak, memilih Amina Asyura sebagai isterinya yang s4h setelah 9 tahun menduda.

Bernikah pada 2016, Angah dan Amina dikurniakan dua cahaya mata perempuan hasil perkogsian hidup mereka bersama.

Angah juga memiliki seorng lagi cahayamata perempuan, Nurina Fasya, 18, hasil daripada perkahwinan terdahulu.

3) Azza Elite

Bagi ahli kumpulan Elite ini, dia pernah ditvduh sebagai pera-mpas apabila dikatakan pu-nca pencer-aian penyanyi Camelia dan suaminya, Mohd Ehsan Tun Ahmad Zaidi Adruce.

Mendirikan rumah tangga dengan Ehsan pada 14 Februari 2001, Azza akur apabila perkahwinannya dengan Ehsan juga berakhir dengan pencer-aian pada pertengahan November 2004.

Lapan tahun hidup solo, Azza atau nama sebenarnya Noor Azzarima binti Zawari, memilih pramugara penerbangan domestik AirAsia,Azlan Zulaily sebagai teman hidup dan pasangan ini diijabkabulkan pada 1 April 2012 di Bukit Antarabangsa, Kuala Lumpur.

Pernah empat kali dis4hkan hamil, namun kegu-guran, Azza dan Azlan masih menanti sinar untuk dikurniakan cahayamata mereka sendiri.

4) Datin Anne Ngasri

Kisah pencer-aian Anne Ngasri bersama suami pertamanya, Abdul Wafi Hassan pernah menjadi t0pik hangat apabila dia dicer4ikan talak tiga ketika sedang hamil 5 bulan.

Anne atau nama sebenarnya Nasriah Ngasri pernah cer-ai dan rujuk sebanyak dua kali sbebelum itu tanpa pengetahuan mahkamah.

Hasil perkahwinan bersama Wafi, Anne dikurniakan tiga orang cahaya mata iaitu Abdul Warits, Abdul Wafri dan Nazharah Afrozah.

Dua tahun selepas itu, Anne Ngasri mendirikan rumah tangga dengan Datuk Sumali Reduan pada 22 Disember 2012 dan telah dikurniakan dua orang cahaya mata iaitu Sufi Harraz dan Nefa Naura.

5) Dato Hattan

Kisah rumahtagga penyanyi lagenda ini bersama isterinya, Datin Arianie memang berbeza dari pasangan yang lain. Kedua mereka pernah mendirikan rumahtagga pada 1996 sebelum berp1sah secara rasmi pada tahun 2005.

Namun kuasa Tuhan mengatasi segalanya. Lapan tahun selepas itu, siapa sangka akhirnya pasangan ini diijabkabulkan semula. Kesugguhan Dato Hattan membuatkan Datin Arianie akhirnya setuju menerima kembali bek4s suaminya itu.

Yang paling gembira, tentulah anak tunggal mereka, Adam Eiman yang melihat ibubapnya kembali hidup bersama. Ini baru betul dikatakan, kalau jodoh tak ke mana!

6) Dato Ramli MS

Ramli Mohd Salleh atau lebih dikenali sebagai Ramli MS yang dilahirkan pada tahun 1958 ialah seorang maestro muzik kelahiran Geylang, Singapura. Beliau yang lebih mesra dengan panggilan Tok Ram melangsungkan perkahwinan bersama isteri pertamanya, Jennifer Thompson pada 1988 dan dikurniakan 2 orang anak iaitu Najee dan Nadiah.

Sepanjang 13 tahun hidup menduda, Dato Ramli MS memilih untuk duduk di hotel dan pada sekitar 2011, beliau kemudian membuat keputusan untuk menetap di rumah yang baru dibelinya.


Pada tahun 2013, tanpa sebarang publis-iti, Dato Ramli mendirikan rumahtagga dengan penyanyi Alyah. Dalam satu temubual bersama pihak mstar, pasangan ini kini dalam pertimbangan untuk melakukan rawa-tan IVF bagi mendapatkan cahayamata.

7) Dato Sheila Majid

Jodoh Ratu Jazz Malaysia ini dengan pemuzik terkenal tanahair ,Roslan Aziz, berakhir pada tahun 2000 selepas 11 tahun mendirikan rumahtagga.

Mendapat dua cahaya mata bersama Roslan iaitu Wan Nur Khaleda dan Megat Abdul Majid Aziz, Sheila kemudian melangsungkan perkahwinan dengan Hashridz Murshim Hassim atau Acis, bekas pemain keyboard untuk kumpulan Gersang yang juga seorang pengarah dan penggubah muzik pada tahun 2003.


Hasil perkogsian hidup selama 18 tahun, Sheila dan Acis memiliki dua cahayamata iaitu Khadeja Zaireen Murshim dan Khalefa Laila Murshim.

8) Nabila Huda

Pelakon versatil ini berkahwin dengan Zaidi Zailani pada 2008 dan mendapat seorang anak perempuan bernama Kesha Laila yang dilahirkan pada 2009. Pasangan ini kemudian memfailkan perce-raian pada tahun 2011.


Pada 25 Disember 2015, Nabila telah sah bergelar isteri sekali lagi buat kali kedua kepada Mohd Izwan Johar seorang tauke kafe.

Nabila yang juga anak kepada Amy Search pernh melu4hkan kese-dihannya apabila gu-gur sebanyak 2kali sepanjang tempoh perkahwinannya dengan Izwan. Sabar ye Nabila.

9) Didie Alias

10 tahun melayari bahtera rumahtagga dengan 5 orang cahayamata tidak menjamin jodoh yang berkekalan buat pelakon dan pelawak Didie Alias bersama aktor Ridzuan Hashim.

Didie yang pernah melalui zaman su-kar selepas berc-erai membuka pintu hatinya untuk kembali berumahtagga dengan bekas pemain bola sepak Negeri Sembilan, Norisham Ismail pada 8 Mei 2009, selepas 7 tahun memegang status ibu tunggal dan dikurniakan seorang cahayamata lelaki pada tahun 2014.

10) Nourul Depp

Penyanyi Nurul pernah mendirikan rumahtangga bersama komposer terkenal yang juga bekas pemain keyboard kumpulan Exists, Ajai atau nama sebenarnya Mohd Faizal Maas dan dikurniakan seorang cahayamata perempuan bernama Ayu Nazirah.

Walau bagaimanapun jodoh mereka tidak panjang dan akhirnya mengambil keputusan untuk berp-isah pada hujung tahun 2006 selepas 10 tahun bersama.


Nurul kemudian mendirikan rumahtangga buat kali kedua pada 2012 bersama lelaki dari Paris bernama Eric Daniel Depp dan menukar nama komersilnya kepada Nourul Depp.

Pasangan ini telah dikurniakan tiga cahayamata dan bakal berhijrah ke Bali pada minggu hadapan demi pendidikan dan masa depan anak-anak di mana mereka merancang untuk mendaftarkan anak mereka di sebuah sekolah di sana yang dikatakan cukup hebat dalam bidang kemahiran.

 

 

 

Sumber: Sumber