6 fakta mengenai Che Halimah, wanita tulen kelahiran Pasir Mas yang bermisai dan berjanggut

Lumrah seorang wanita itu ingin sentiasa kelihatan cantik dan menawan. Tetapi bagaimana jika penampilan fizikal tidak seiring dengan fitrah seorang wanita normal?

Itulah dilema yang dihadapi oleh Che Halimah Che Mood, 62 tahun yang berasal dari Pasir Mas, Kelantan ini.

Dia mende-dahkan sering dipandang pelik gara-gara memiliki misai dan janggut.

Berikut ialah antara fakta lain mengenai wanita unik ini.

#1 Berubah Pada Usia Awal 20-an
Che Halimah Che Mood, 62 tahun, mende-dahkan fizikalnya berubah sejak usia awal 20-an lagi. Akuinya, doktor menges4hkan dia mempunyai kadar hormon test0steron yang tinggi. Sejak daripada itu, wajah Che Halimah sering ditumbuhi misai dan janggut seperti seorang lelaki.

#2 Pernah berkahwin
Kekurangan fizikal tidak menghalang Che Halimah bertemu jodoh, namun kedua-dua rumahtangga yang dibina nya musn4h di tengah jalan.

#3 Terpa-ksa Bercukur 1-2 Kali Seminggu
Menurut warga emas ini, untuk tampil seperti wanita normal yang lain, dia terpaksa bercukur membu4ng misai dan janggutnya sebanyak sekali hingga dua kali seminggu. Tambahnya, dia perlu sentiasa bercukur agar misai dan janggutnya tidak tumbuh panjang seperti lelaki.

#4 Pergerakan Terba-tas Selepas Diserag Angin Ahmar
Ujar Che Halimah jika sebelum ini dia dapat bercukur sendiri, tetapi sekarang dia terpaksa meminta b4ntuan adik iparnya untuk bercukur.

Ini kerana pergerakannya menjadi terbatas selepas disera-ng peyakit angin ahmar sejak lapan tahun yang lalu. Akiba-tnya dia mengalami lum-puh pada separuh badan kirinya.

#5 Pernah Bekerja Sebagai Tukang Masak
Memetik daripada Harian Metro, Che Halimah berkogsi dia pernah merantau ,jauh bekerja di Singapura kerana tidak mahu meny-usahkan orang sekeliling termasuk keluarganya.

#6 Suka pendam perasaan
Che Halimah tidak pernah berkongsi dengan sesiapa tentang masa-lah peribadi nya kerana dia berasa kurang keyakinan diri.

 

 

 

 

 

Sumber:Murai