9 tahun Aaron Aziz simpan ‘cerita s4kit’ demi cari rezeki untuk keluarga

Pada zahirnya beliau kelihatan sih4t, namun tiada siapa mengetahui de-rita yang ditaggug oleh pelakon tersohor Datuk Aaron Aziz sejak sembilan tahun lalu.

Dalam satu mvatnaik di Instagramnya Aaron menulis,beliau kembali berdepan kesa-kitan ketika melakonkan babak lasak dalam sebuah penggambaran drama baru- baru ini.

Rupanya beliau baru sahaja menjalani pembe-dahan pada sendi leher selepas beberapa tahun menahan kesa-kitan.

Katanya, demi mencari rezeki buat keluarga tercinta, dia rela menahan kesa-kitan akibat keced-eraan sebaik melakukan aksi masuk ke dalam bonet kereta.

“Inilah keadaan abang kena lalui demi seni yang abang cintai. Babak kena sumbat dalam but kereta, jadi leher terjejas.

“Abang tahan sa-kit demi keluarga, abang sanggup buat apa pun untuk keluarga, kasih sayang seorang ayah,” tulisnya.

Difahamkan aktor kelahiran Singapura itu mengalami saraf tersepit pada bahagian lehernya sejak sembilan tahun lalu hingga terpaksa keluar masuk hospital.

Kali pertama Aaron, 46, berhadapan peyakit tersebut adalah pada 2012 iaitu sebelum menjalani penggambaran program realiti sukan lasak, Fear Factor Malaysia.


Begitupun, Aaron meng4kui perasaan tak-ut menghalangnya menjalani pembe-dahan mengeluarkan saraf yang tersepit itu seperti disarankan d0ktor.

Namun, selepas beberapa tahun menahan kesak-itan dia memaklumkan perlu melakukan pembed-ahan segera yang kemudian selamat dijalani pada Ogos lalu.

Sementara itu, perk0ngsian keadaannya yang terkini dalam laman s0sial mengundang k0men ramai apabila rata-rata pengikut mendoakan kesejahteraan kesi-hatan bapa kepada tiga cahaya mata itu.

“Syafakallah, semoga Allah SWT beri kesembuhan dan diangkat kesa-kitan. Amin,” kata seorang pengikut Instagramnya.

Hasil perkahwinan dengan Diyana Halik, mereka dikurniakan Danish Anaqi, 16, Ariana, 14, serta Dahlia Arissa, 10.

 

 

 

 

Sumber:K0smo