Dit4rik nikmat memandu, Sharifah Sakinah percaya ada hikmah di sebalik kejadian

Umum mengetahui pelakon Sharifah Sakinah kini dalam rawa-tan untuk peyakit Attention-Deficit Hyperactivity Disorder atau ADHD yang dihid-apinya.

Menyedari dia mgal4mi peyakit itu selepas tamat persekolahan,pelakon itu pernah menjelaskan dia mempunyai masa-lah untuk memberikan tumpuan dan sukar untuk f0kus dalam melakukan tugasan harian walaupun hanya untuk berbual panjang.

Disebabkan gagguan yang dihad-apinya itu, Sakinah mengambil keputusan tidak lagi memandu kereta kerana sering hilag fokus ketika memandu.

Perkara itu dide-dahkan menerusi posting terbarunya di Instagram, Sakinah berk0ngsi sebuah foto gambaran bagaimana ris1ko bagi seseorang yang menghidapi ADHD sekiranya memandu.

Tujuannya berk0ngsi hal ini bagi menagkis dakw-aan orang sekeliling yang melabelkan dirinya terlalu manja dan ma-las kerana tidak mahu memandu.

“Orang ramai tidak faham apabila saya memutuskan untuk TIDAK MEMANDU lagi. Saya boleh memandu dan mendapat lesen yang s4h malah saya dah memandu selama 6 tahun. Tapi orang hanya melabel saya sebagai ma-las atau manja.”

“Masa memandu tak boleh nak fokus, berangan, cvai, makin tua makin paran0id, anxi-ety semua ada.

Naik grab or minta orang lain drive is a better choice walaupun tak convenient. Duduk jadi passenger pun drama. Ia hanya pilihan yang lebih bertanggungjawab. Tuhan tarik nikmat bebas driving ke mana-mana tapi takpalah ada hikmahnya, ada rezeki lain.”- tulisnya di Instagram.

Semoga Sakinah cepat sembuh dan b0leh kembali memandu seperti biasa.

 

 

 

 

 

 

Sumber:Mur4i