Peguam d4kwa tiada alasan kukuh untuk tangk4p Aryan

Diberkas dalam satu serb-uan oleh jabatan nark0tik pada sebuah acara parti di atas kapal persiaran pada 2 Oktober lepas,nampaknya kisah anak bujang Shah Rukh Khan ini semakin menarik.

Terkini, peguam kepada Aryan Khan menda-kwa bahawa penah-anan anak guamnya oleh pihak berkuasa adalah melaggar jam1nan Perlemb-agaan kerana tertu-duh tidak diberikan sebarang ala-san mengenai penagkapan tersebut, lapor laman berita NDTV semalam.

Ini kerana tiada sebarang bukti (dad4h) ditemui bersama Aryan, 23, ketika tan-gkapan dilakukan terhadapnya.

“Tiada individu boleh dita-han tanpa memberitahu ala-san penagkapannya dan individu tersebut berhak untuk berunding ,” kata Mukul.

Bagaimanapun menurut Biro Kawa-lan Nark0tik (NCB), pihaknya mempunyai bukti daripada perbualan apliksi WhatsApp pada telefon bimbit milik Aryan.

Perbualan tersebut didak-wa memberikan bukti yang cukup untuk mengaitkan penglibatan tertu-duh dengan ‘urus niaga d4dah secara h4ram’ selain kaitannya dengan kartel d4dah antarabangsa.

“Telefon berada pada mereka (NCB). Mereka memaklumkan mengenai perbualan WhatsApp, namun saya tidak berupaya untuk melakukan apa-apa kerana tidak tahu apa yang mereka ada,” kata Mukul.

 

 

 

Sumber:Utusan