Suami cemburu isteri leka main TikTok, ugvt cerai

Gara-gara leka bermain aplikasi TikTok, seorang suami nyaris mence-raikan pasangannya.

Ketua Pendaftar Nikah, Ce+rai dan Rujuk negeri, Moktar Salleh(gambar) berkata, percera-ian membabitkan pasangan berusia 30-an itu bagaimanapun berjaya diela-kkan menerusi syarat yang dikemukakan suami.

Katanya, lelaki berkenaan bersetuju memberi masa kepada isterinya untuk berubah sebelum penc-eraian itu diteruskan.

“Lelaki itu cemburu apabila ramai yang memberikan tanda suka kepada hantaran isterinya yang viral.

“Walaupun disuruh berhenti TikTok, tetapi isterinya eng-gan, jadi, lelaki itu mengugut mahu menjatu-hkan talak jika pasangannya masih berterusan bermain aplikasi itu,” katanya ketika ditemui pemberita di sini hari ini.

Moktar berkata, kes perceraian dengan alasan remeh-temeh dan tidak munasabah lazim berlaku dalam masyarakat hingga kini.

Sehubungan itu, katanya, mana-mana pasangan seharusnya bertolak-ansur dan memperbanyakkan bersabar, di samping tidak menggunakan lafaz talak sesuka hati jika menghadapi masa-lah dengan pasangan masing-masing.

“Saya minta setiap pasangan mencontohi Rasulullah SAW dan berpegang kepada huk-um syarak bagi mengek-alkan keharm-onian rumahtangga,” katanya.

Sebanyak 1,617 ke.s percer-aian direkodkan di Terengganu sepanjang tahun lalu manakala tahun sebelumnya pula adalah 2,691 k.es.

Sumber:Utusan