Muka alami kepe.dihan melampau, Ustaz Kazim terpaksa berbedak ketika Live

Sebelum ini pendakwah bebas terkenal, Datuk Mohd Kazim Elias ada mende.dahkan telah mgal4mi beberapa perbuatan mist1k yang ditujukan kepadanya sehingga menganggu kerja-kerja dakw.ah yang dijalankan.

Ini termasuklah, kaki dan perut membe.ngkak, keluar jarum berkar.at malah ada yang lebih ter.uk apabila ada pihak yang sanggup menyimbah cuka getah kepadanya.

Terbaharu, Ustaz Kazim memberitahu kini mukanya pula diser.ang rasa pedih yang mel4mpau sehingga terpaksa tampil mengenakan bedak sejuk ketika sesi temu bual bersama Dai’ Ahmed Ibrahim menerusi akaun Faceb0oknya.

“Saya sendiri tidak tahu apa yang berlaku pada muka saya. Kalau nak kata alahan ni dah berhari-hari dah… Tapi, yang pel1knya kalau alahan seluruh badan, tapi ni kat muka je dan tak berlaku ditempat lain.

“Dan, kalau alahan berlaku di muka selalunya seseorang itu akan alami kesukaran bernafas tapi saya boleh bernafas, boleh bercakap. Cuma rasa pedih sahaja sebab dia luka lepuh-lepuh,” katanya.

Menurutnya, bedak sejuk dan bedak geliga yang digunakan adalah untuk mengelakkan mukanya dari terkena air dan berasa panas kerana boleh menyebabkan kepedihan melampau dan luka.

“Sekarang lu.ka lepuh ni kalau tarik dia luka pula. Bibir saya pula dulu merah sekarang dah bertukar jadi hitam dan pecah-pecah. Dah jumpa d0ktor pun tapi d0ktor pun pel.ik sebab dar4h saya normal.

“Adalah tak bagi keluar televisyen atau media s0sial ke… biarlah, InsyaAllah mudah-mudahan cepat sembuh,” jelasnya.

Malah, sesi temubual yang dikonsikan oleh Dai’ Ahmed menerusi akaun TikTok miliknya kini meraih lebih 277,000 tontonan dan rata-rata peminat Ustaz Kazim mendoakan agar dug.aan dan uj.ian yang dihad.api oleh pendakwah terkenal ini segera mendapat kesem.buhan.

Apapun, semoga Ustaz Kazim Elias diberikan kesembuhan dan digantikan rasa sak.it dengan kebahagian dan pahala yang berganda-ganda. Insya-Allah.

Sumber:Xtra