Usaha kumpulan Puteh mohon ma.af pada DS Najib dipuji netizen

Terlajak perahu boleh diundur, terlajak bergurau, bu.ruk padahnya.

Ahad lalu,peserta Maharaja Lawak Mega 2021, Kumpulan Puteh tampil membuat permohonan ma.af secara terbuka kerana memperse.nda bek4s Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor di pentas Maharaja Lawak Mega baru-baru ini.

Kumpulan Puteh yang disertai oleh Ali Puteh atau nama sebenarnya, Syed Ali Mubarak Syed Mohd. Ridzuan mewakili dua rakannya, mengak.ui telah membuat kesil.apan dengan menjadikan Najib dan isterinya, sebagai bahan lawak sewaktu tampil pada persembahan pertama program tersebut.

Menurutnya, apa yang terjadi di pentas Maharaja Lawak Mega itu memang tidak disen.gajakan kerana niat mereka sebenarnya adalah untuk menghiburkan semua peminat.

“Mala.ngnya saya akvi ini adalah kekhi.lafan kami dan kami perlu berjumpa beliau (Najib) iaitu orang yang dijadikan sebagai bahan jenaka. Kami dengan ini secara terbuka memohon m.aaf atas apa yang terjadi.

“Secara jujurnya, memang ini adalah kesila.pan kami yang perlu dibetulkan. Alhamdulillah kami bertiga dapat berjumpa beliau (Najib). Syukur beliau menerima permohonan m.aaf kami,” katanya ketika ditemui di Baitul Tariq, Klebang Permai di sini.

Sementara itu, Mamak Puteh atau nama sebenarnya Mohamad Ikhtiarudin Naina Mohamad berkata, apa yang berlaku itu sebagai pengaja.ran terbaik buat kumpulannya.

“Ini kesil.apan kami dan perkara ini tidak akan berulang lagi kerana ada benda yang kita boleh sentuh dan ada benda yang tidak boleh,” katanya.

Terdahulu, tular di media s0sial apabila ramai netizen mengec4m teruk dengan pelbagai kata cemu.han selepas mereka menjadikan Najib dan Rosmah sebagai bahan lawak.

Tin.dakan pantas kumpulan Puteh itu rata-rata mendapat pujian wargamaya dan berharap supaya ia dapat dijadikan pengajaran kepada yang lain.

 

 

 

 

Sumber: Utusan