Harta usahawan Muhammad Sajjad bakal disita & dilel0ng

Mahka.mah Tinggi Shah Alam hari ini telah membenarkan permohonan OWA Resources Sdn. Bhd. untuk menuntut pamp.asan sebanyak RM200,000 yang g4gal dibayar oleh usahawan kontr0versi, Nur Sajat selepas didapati melaggar kontrak perniagaan kerana ga.gal membekalkan bengkung dan girdle seperti yang dipersetujui.

Nurwati Hussin, 41 dan Mohamed Syakir Hussin, 32 dari OWA Resources yang merupakan bekas stokis utama perniagaan bengkung dan girdle milik Sajat atau nama sebenarnya Muhammad Sajjad Kamaruzzaman mengambil tind.akan menyita ,susulan keg4galan usahawan tersebut untuk membayar jumlah penghakiman pada bulan Disember tahun 2020.

Difahamkan, pelaksanaan writ penyitaan dan penjualan telah dijalankan pukul 10.30 pagi tadi di rumah Sajat yang beralamat di Kota Damansara, Selangor.

Keputusan itu dibuat selepas mahk.amah mendapati usahawan itu tidak memberi sebarang maklumba.las untuk membayar pa.mpasan setelah ga.gal dalam rayuannya pada April lalu.

Menurut peguam yang mewakili Nurwati dan Syakir, Nurul Hafidzah Hassan dan Zeti Zulkifli dari firma guaman NHA Advocates & Solicitors berkata, anak-anak guamnya komited untuk mendapatkan pam.pasan yang diarahkan dibayar oleh mahk.amah.

Bagi barang-barang yang disita pula akan dilel0ng di bawah harga pasaran untuk mene.bus pamp4san yang perlu dibayar kepada pihak plaintif.

“Writ penyitaan dan penjualan telahpun ditampal di premis defendan pada hari ini dan jika pihak defendan tidak membuat bayaran, semua barang yang disita akan dilel0ng pada 14 Disember ini,”

“Sekiranya jumlah pungutan wang hasil dari lel0ngan masih tidak mencukupi melalui penjualan barang yang telah disita hari ini, anak-anak guam akan mengambil langkah seterusnya bagi menyita aset-aset lain yang boleh disita dan dijual,” tambah Nurul Hafidzah dalam sebuah kenyataan seperti yang dipetik.

 

 

 

 

 

 

Sumber:Murai