Abang Viva kini bergelar ‘Adiwira Prih4tin Musib4h’

Keikhlasan hatinya membantu magsa banjir,sekelip mata nama Azwan Omar meniti di bibir rakyat Malaysia. 

Apa tidaknya cuma berbek4lkan RM50 di tangan, serta sanggup mengambil cuti semata-mata untuk menghulurkan pert0longan, Azwan atau lebih dikenali dengan nama Abang Viva  engg4n menerima segala ta.jaan dalam usaha beliau menyel4matkan m4ngsa banjir. 

Pernah juga dit4warkan kereta baru  oleh seorang influencer, turut dit0lak ment4h oleh pemuda berhati mulia ini .

Atas keprihatinan itu, Angkatan Pertah4nan Awam Malaysia (APM) berbesar hati untuk memberikan sijil penghargaan kepada Azwan yang turut diberikan gelaran sebagai  Adiwira Prihatin Musib4h.

Anugerah itu diberikan atas jasanya menyelamat orang awam sepanjang Monsun Timur Laut yang sanggup memandu dari Melaka berserta bot yang diletakkan di atas bumbung kereta Viva yang dipinjamnya. 

Benar kata netizen, Azwan tidak memerlukan duit yang beribu untuk membantu, apatah lagi publisiti di media s0sial ,cukup dengan keikhlasan hatinya membuatkan ramai yang tersentuh dengan keprihatinan beliau. 

Sijil penghargaan itu disampaikan kepada Azwan semasa l4watan beliau ke Pejabat Pert.ahanan Awam Daerah (PDPA), Temerloh, Pahang pada hari Selasa lalu.

“Alhamdulillah atas berkat doa emak ayah dan orang ramai semua saya telah menerima sijil pengha.rgaan Adiwira Prih4tin Musib4h,” titipnya.

Semoga segala jasa dan budi Abang Viva dapat dijadikan contoh kepada anak-anak dan diri kita sendiri, di mana ada keikhlasan di situ ada usaha .

Teruskan usaha murni mu Azwan, semoga Allah memberkati kamu dan keluarga kamu juga.

Terima kasih dari kami rakyat Malaysia !

 

 

Sumber:c4reta